Tuesday, July 31, 2012 By: kasihibu

BOLEH KAN KITA BERDOA MACAM TU

buat ujian  29 jun lepas 

 keputusan adalah :Berat :-72 kg
Tinggi 157 index jisim  29
                                                                  Obesiti tahap 1 25.0-29.9
                                                             Tekanan darah 127-85
                                                             Glukosa 6.6
                                                             Kolestrol 4.63


Sya sengal pagi ni, dari jam 4.30 bangun pagi tadi lepas tu telefon enpakwe
kejutkan untuk bersahur,sampai lah sekarang
Tak sambung tidur pun walau selelap, tak tahulah kejab kejab lagi kalau kalau mata ni tertionggg…
sebab mengantuk. Harapnya tidak lah (,”)

Apa yang sya buat dari jam 4.30 tadi ye?
Mari kita semak

Lepas sya makan ermm..makan ke
Rasanya tidak lah sangat sebab tak ada selera,
dan tak best makan sahur sensorang
Sya cuma ambil beberapa sudu bubur lambuk dan

makan sebiji tomato yang sya potong potong
serta minum 5-6 cawan air masak je
sebagai tenaga untuk berpuasa hari ini

Lepas tu dalam jam 5, sya mula kemas rumah, sapu sapu dan
basuh kain guna mesin basuh  Tidak lah menonyoh kain di tepi gigi sungai


Lepas tu mandi solat subuh
Dan yang paling tak sangka sya boleh terfikir berdoa macam ni (,”)
Ya Allah turunkan lah berat badan ku di bulan puasa ini
Hehehehehe….boleh kan di masuk kan di dalam doa ;p

Sya cuba nak turunkan dalam 65 ke kalau boleh lah kan?
sebab enpakwe kata dah macam pisang montel
huhhhhh....tak suka!!!!!!!!

32 jeJari meNulis:

cheqna said...

hahahaha
akak ni...
boleh je doa cam tu
insyaallah akan dimakbulkan amin =)

doc said...

sedap peluk perrr....

:)

kasihibu said...

cheqna
---------
amin....mudah mudahan sebab berat sangat dah akak ni dik

kasihibu said...

doc
-----
hehehe.....tp berat lah doc

Kakzakie said...

Tak salah berdoa apa je kan Sya..

Ohh... enpakwe kata macam pisang montel ye:) Itulah yg best dari makan tulang baik makan pisang montel.

Yunus Badawi said...

cop no 5

Yunus Badawi said...

Alamat bila pulak Kakzakie masuk ni? Dah jadi no 6 ... huhuhu

kasihibu said...

Kakzakie
----------
Tetiba teringgat nak berdoa macam tu;-)
Kak itu yg dia gelar masa sya baru khawin dulu pisang montel

Yunus Badawi said...

Boleh aje doa mcm tu. Itu pun perkara yg baik terutama jika niat utk memenuhi hajat en suami yg mahu melihat isterinya ramping mcm kerengga .... hehehe

rieda_ffya said...

bleh aje...harap2 trun le berat tu nnt...chayok2..

kasihibu said...

Hehehe...mambo no 6

kasihibu said...

Magic...kalau no 6 tu ok lah lebih satu dari tu

kasihibu said...

YB no3
--------+
Memang niat cantik untuk suami hehehe...sbb enpakwe sya kurus tinggi rasa mcm tak sejoli bila isteri dia rendang saje kan?

kasihibu said...

Rieda__ffya
--------------
Ni sedang berazamlah ni dik siap buat senaman sikit2 td nak bg hilang bumper di badan

Azian Elias said...

tak pe.. dua'a dan usaha.. makin kurang lemak and sweet waktu iftar. the sahur makan yg berat..

kasihibu said...

Kak yan
---------
Polar makan yang betul kan?mungkin boleh membantu jugak di sebabkan sya tak ke bazar

KhaiRin : anies said...

selain krg mkn kena senaman jg kak.. hehehe

Ibu n Abah said...

sya..
akak tumpang gelak sikit jer...
ekkekekekeke
-pisang montel???
sedappp apa???

kasihibu said...

Khairin
---------
Akak buat juga senaman sikit2 td mcm yg astro tunjuk tu dan mengemas kira bersenam jugak kan?

kasihibu said...

Akak
-------
Memang dia sebut gitu
konon lah keje peladang kan?
Tp pisang montel tu sedap dan gebu kan?

cikceriacorner said...

akak..xpela..comel..asalkan sihat n eppy..heheeh

kasihibu said...

CC
---
Suka akak dengan ayat comel tu
kira yg paling comel dak gitu?

Nieda said...

bonuslah kalau dpt kuruskaN BADAn. serampang 2 mata. akak pun

@cu SaYaNg said...

apa2 pun kita boleh berdoa kak
mana tau berkat bulan puasa nie,berat badan akak turun :D

mak encik | SZ said...

hihihi kak sya ni ..
ada-ada saja...
tak tahan nak gelak tang pisang montel tu ;p

kat sini pun ada pisang montel gak ni ... kuikui..sama2 lah kita doa ...

sudipVSsenduk said...

doa yang baik-baik tak apa...
doakan utk saya sekali bole? hihihi

Yunus Badawi said...

kalau terlebih rendang boleh dicantas .... hahaha

kasihibu said...

Yb
----
Rasanya tak terlebih sangatlah kot
ermmm....cantas tang mana tu?
Kalau boleh dicantas dah lama buat pun;-)

kasihibu said...

SS
----
boleh saje
Kirim doa di angin lalu gitu:-P

kasihibu said...

Mak encik
-------------
Nak buek camno itu yg keluar dari mulut dia
bak kata kakzakie daripada tulang baik pisang gebu je kan?

kasihibu said...

Acu
-----
Akak rasa enpakwe pun tak ada nak tolong doa macam tu kan?
Mudah mudahan turunlah berat akak ni dik;-)

kasihibu said...

Nieda
--------
Itulah pasal sya rindu berat badan yang dulu2 hehehe......