Saturday, October 8, 2011 By: kasihibu

ORANG BERBUDI...KITA BERBAHASA........

 weeeiiiii.......setandan pisang nangka kegemaran sya dan enpakwe(,")

 8 bungkus untuk jiran jiran

untuk tuan rumah...(,")




ini hasil yang sya dapat tuai 
selepas kita semua tertanya tanya pisang apakah itu......di en3 yang ini


masa nak mengagih2 tu, 
anak anak dara kata  ibu kita kena agih pada 40 jiran, baru betul
ibu pun jawab: kalau 40,setandan ni mana nak cukup...tp kalau kita bagi  sebiji dua bolehlah...


hehehehehe.....boleh gitu? (,")

20 jeJari meNulis:

kakcik said...

Buat kerepek, lepas tu bungkus dalam peket kecil-kecil, mesti cukup untuk 40 orang jiran. Hehehe...

zino said...

best nya.... pisang depan rumah tu dah lama tak berbuah... biasanya dapat juga jiran2 merasa..

nyanyisunyi said...

Alhamdulillah..rezeki bila dishare pasti akan menjadi lagi....

kasihibu said...

kakcik
------
betul jugak tu, tp sya kan malas (,")

kasihibu said...

abah zino
---------
memang seronok
bila dah habis agih agih tu rasa lega je..

kasihibu said...

nyanyisunyi
-----------
insya'allah rezeki sama di kongsi kan?

MulutPayau said...

Bagus jugakkan agih pada jiran2..nak makan sndiri rasanya tak habis setandan tu....rezeki dikongsi bersama...

atuk said...

Assalamualaikum Kasihibu

jangan lupa saya jiran kasihibu juga...he he

Wassalam

kasihibu said...

MP
--
betul tu, kalau kita nak makan sendiri memang tak termakan, baik kita panjangkan pd jiran kan?

kasihibu said...

atuk
----
w.salam..
hehehe....kalaulah semua dlm kwn alam maya ni dekat, memang dapatlah merasa barang sebiji dua (,")

Acik Erna said...

Alhamdulillah..dapat la jiran2 menggoreng pisang nangka buat minum petang..

aimaniman said...

untung kalau rajin menanam sesuatu tentu akan dapat hasil kann.. kemudian agih2 kat jiran lagi ramai merasa.. itulah semangat kejiranan yg tinggi, best gitu..

OmbakBaik said...

selalunye kak,,bile saya balek kg,,mesti abah saya pon bungkus2kan cam akak buat..suh saya bawak balek bg jiran2.. :D

kalu da buat kerepek pisang boley la nak merase sket ye kak..hehhe

Adry@Daun said...

As salam Sya,
Tgn Sya ni mmg jnis sejuk. Tnm apa pn menjadi ni. Kalau byk, mmg terhabis kita nk mkn elok disedekahkan kpd sedara mara, jiran2 dn kawan2.

gadisBunga said...

cepat betul anak dara akak belajar.. :)

kasihibu said...

Acik Erna
---------
semalam dah habis mengoreng pisang nangka, anak anak sya pun suka
kalau buat pengat lagi best kan?

kasihibu said...

aimaniman
---------
seronok masa nak memunggut hasil(,")

kasihibu said...

OmbakBaik
---------
samalah dgn akak, kalau balik kg kena mengagih jugak pada jiran, bukan sikit2 mak ayah suruh bawak balik
kalau di tolak, jawapan nya sedekah je rumah jiran jiran

lagi pun mana nak habis makan anak beranak

bab kerepek tak rajinlah ;p

kasihibu said...

Adry@Daun
---------
w.salam.
tak jugak ada jugak pokok yg mati, tak segar mungkin kurang perhatian kot?

kasihibu said...

gadisBunga
----------
budak budak sekarang cepat belajar
lagi satu kalau nak bercakap, meluahkan saja, tak simpan simpan dah.