Thursday, December 23, 2010 By: kasihibu

MAKAN H.A.T.I..............

Kata orang tua tua                             sumber  pakcik google
Makan hati mati........

Sya tak suka makan hati, sedih rasa macam sesak nafas, betul gak kata orang tua tua tu kan?


Tapi hari selasa lepas , sya dah rasa penat sesangat dan sakit kepala, 
balik kerja masa nak ambik si KC dan enariq di rumah mama sya tifun enpakwe

sYang  hari ni tak masak penat sesangat dan sakit kepala lah pulak
enpakwe:tak apa i dah makan tadi, dah kenyang

oklah nanti kita beli di pasar malam je yek
enpakwe: mmmm......ok 

Sampai pasar malam tetiba rasa macam teringin sesangat nak makan hati
Hati ayam tu dia cucuk di lidi pastu goring tepung dan di simbah dengan kuah pedas macam makan cucur udang tu

Sebenarnya sya sekeluarga tak makan hati ni, tp hari tu teringin sangat.
Berbaloi gak beli sbb ranggup je tepung salut dan sos dia pun sedap gak..

Sbb makan sorang je kan
Dah habis makan tu rasa macam menyesal pulak 
makan hati ayam 5 ketul tu sya sorang je makan sbb dah sah2 enpakwe dan anak anak tak makan.

Sesekali tak apa kot kan?
Dan di sebabkan sya sakit kepala 


sya mintak kebenaran enpakwe nak makan panadol tp
Jawapan diakan...............

Huhuhuhu….. sabar ajelah

Lepas tu esoknya pun sya sakit kepala lagi
Tak tanya dah enpakwe ( engkar ke nih ye ) 
sya terus telan 2 biji panadol tu dan terus tidur
Hasilnya.

Bangun tidur L.E.G.A………….
huh.... cemerlang betul PANADOL ni kan?

nota: cerita sakit kepalo ado makan hati pun ado..nama jelah en3 memacam ado... ;p 

14 jeJari meNulis:

kak Erna said...

salam sya..5 ketul???
akak sendiri pun belum pernah makan sampai 5 ketul..he he..

sayangsayangibu said...

kak erna
------
hehehe...itulah tak pernak makan gitu kak, sbb tak ada siapa nak makan sya terpaksalah menghabiskan sebelum enpakwe vevelll ;p

kakcik said...

Ada apa2 ke tu Sya?? Hati2 ya?? Jangan makan ubat sebarangan... :)

azieazah said...

Sebenarnya makan organ dalam ni tak berapa bagus dan jangan diamalkan selalu, sebab penyakit dalam binatang yang kita makan, datang dari organ dalam, paling utama.

Sekali sekala ok la.

Pening kepala, selain ubat (pun tak elok gak bergantung pada ubat selalu), bawa tidor pun ok gak.

ckLah@xiiinam said...

Baca cerita ni...teringat dialog P Ramlee...

sayangsayangibu said...

kakcik
------
tak ada apa apapun teringin saja
sya memang dah kurang bab ubat ni sbb takut jugak tq
k.cik ;p

sayangsayangibu said...

azieazah
------
sya tak makan sangat, cuma hari tu terasa nak makan
memang kami tak naik organ dalaman ni di rumah.
memang bawak tidur boleh lega tp sementara nak dapat tidur u yg tak tahan tu

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

sesekali makan tak apa
boleh tambah darah
he he

Wassalam

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

makan ponstan bila sakit kepala menyerang...

alfa juliet said...

sy pun suka hati walaupun org kata tak elok

cikceriacorner said...

akak..bestnye makan ati ayam..best2..heheh..
akak banyakkan rehat ye..moga ceria selalu..hehehe

Mya Elzara Batrisya said...

heheh ingatkan akak makan hati dgn seseorng.... suspennnn jer... kikiki

sayangsayangibu said...

atuk
-----
w.salam sesekali kan, tp kalau boleh dielakan lagi bagus kan?




reen
----
ponstan lagilah akak elakan ;p

sayangsayangibu said...

alfa juliet
-------------
hati masak kicap sodap gak kan?




cikceriacorner
---------------
tp nak goreng tu meletup2kan?
tq ceria ceria jugak ;p



Mya Elzara Batrisya
--------------------
;p
aiyakkk.....