Friday, December 24, 2010 By: kasihibu

TAG MASAK MASAK MAKAN.....

 TAG dari
KAK ERNA....


Soalan pertama: Sejak bila anda mula memasak dan apakah masakan pertama anda?

Sya tak ingatlah sejak bila mula masak, masakan pertama air kot,
sbb senangkan masuk cerek jerang je dah siap ;p
masak nasi masa sekolah rendah tak ingat darjah berapa, 
sbb sya ada kakak kan, jadi si adik ni mengelatlah (malu)

Soalan kedua: Siapa yang menggalakkan anda memasak?

galakan? Erpp rerasa tak ado, tp mak selalu bisinglah masa dulu2 kan
 sya sekolah duk asrama sampai tingkatan 5 , balik asrama hujung bulan , bukan tahu ke dapur tolong mak , 
tp memerap je dalam  bilik

lepas tunggu SPM barulah selalu ke dapur, 
itupun terpaksa........di ulang terpaksa……….

Sebab tak pandai masak kan? Selalu je angah (abang) sya dia komplen pasal masakan sya,
Pernah kan sya dah terasa hati asyik kena komplen je, sya merajuk tak mahu ke dapur masak siap nangis nagis lagi yelah, kita tak pandai masak tp dayakan juga masak sbb nak tolong mak tp....kena komplen memacam sedihlah : (
Mak pun berceramah free kata " maso omak masak masuk bilik,
tak ke dapur...... dah kawen nanti nak masak apo apo tanyo omak"

Hahahah….itu adalah vetullll…….. (masa bebaru  kawen dululah ;p )
Tp sebelum tu menjawaplah pulak cakap,
alah… nanti alang kawenlah dengan tukang masak,
sonang tak payah masak sobab ado tukang  masak
hahahahahahaha… Jawapan tak voleh velah ;p

Soalan ketiga: Masakan yang paling anda suka dan digemari orang-orang kesayangan anda...

Sya suka masak lomak cili api…perggghhh …sodap, tp omak masak lagi sodap, ayah masak pun sodap.....
 sya jenis tak bersantan sangat sebab tak suka pepekat jaga kolestrol kata  enpakwe ;p
Dan ayong sangat suka kalau masak lemak cili api, 

dia kata terima kasih bu..masak yang ayong suka..
alahai part tu yg paling tershahdu tu : (
sungguh pun gitu masak lomak ni bukan lah selalu naik dekat rumah, 
sya lebih suka buat sup atau tomyam ke, sbb enpakwe dan enariq serta KC lagi suka makan bersup,
dan si kak ngah pulak tak suka makan pedas, 
jadi kalau termasak lomak cili api tu, tandanya anak tekak sya teringinlah tu..

Yang keempat, kena tag 5 orang blogger yang sering berkunjung ke blog anda..
TAG?

Sebab kaum hawa memang dah pakar kan?tp nak tag juga ....
… I nak TAG 3 orang kaum adam voleh? Hehehehehehe……….

mangsanya adalah.......

2.ATUK  


dengan kata kata jawablah TAG dengan gembira

16 jeJari meNulis:

kakcik said...

Ermmmm.... nanti2 kakcik cuba jawab.. ye Sya? ;-)

al-lavendari said...

Pakngah jawab kat sini jer utk pengetahuan awak. Nak buat n3, malu.

Soalan pertama: Sejak darjah empat. Kalau tak silap nasi dan goreng telur.

Soalan kedua: Keadaan yang memaksa bukan menggalakkan. hehe

Soalan ketiga: Papadom kot !

Tak tahu sapa nak tag. Nak tag makngahnya, dia tak ada blog. huhu

Mak Su said...

seb bek tak tag maksu, malu nak cerita pasal masak, hahaha

anyway, bukan mesday maksu sajak tu, besday maksu bulan seploh ;), anyway tq for the wish.

sajak tu utk ceritakan ttg hidup baru nak bermula tapi rasanya tak tahu berapa lama....

kak Erna said...

sya..terima kasih banyak..kerana kesudian menjawab tag..
best jawapan sya..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

elak sana sini tag ni...

tapi kena jugak dengan kak long...

sayangsayangibu said...

kakcik
------
terima kasih... ;p




pakngah
-------
tak aci, tp boleh lah tu..ingat lagi pakngah kato tak pandai masak

sahromnasrudin said...

hebat la pakngah a.k.a al-lavendari...

cikceriacorner said...

bestnye kak..masak lemak cili padi..heheh

Yunus Badawi said...

Baca pengakuan Eja ada persamaan dgn anak saya yg ketiga. Sekarang dia sedang cuti tunggu result SPM tapi malas nak ke dapur. Kalau emaknya tak jerit2 suruh tolong dia hanya di bilik huhuhu

Yunus Badawi said...

Oh ayah Eja pandai masak ya? Suami mithali tu.

sayangsayangibu said...

mak su
------
hehehehe.... sya punya pengalaman lagi teruk..malu ;p
oooppp ia ke? ingat hari lahir mak su tadi.





kak erna
--------
sekadar termampu, sebab tu sya kata nagis nak jawab ni sebab memang nagis punya ;p tapi tak ada hal pun..sekadar berblog kan?
cerita adalah benar semata mata ;p

sayangsayangibu said...

reen
----
hahahaha...jawab jangan tak jawab ye, kak eja pun ingatkan ingat pun tak kono rupa rupanya terkena jugak ;p

sayangsayangibu said...

reen
----
hahahaha...jawab jangan tak jawab ye, kak eja pun ingatkan ingat pun tak kono rupa rupanya terkena jugak ;p

sayangsayangibu said...

shahrom
--------
pak ngah memang hebat kan? ;p




CC
--
meh akak belanja, datang rumah yep.. ;p

sayangsayangibu said...

YB 1
----
hehehehe...agaknya anak yang ke-3 memang gitu kot?
samolah sepangkat anak yg ke-3 ;p



YB 2
----
memang ayah pandai masak, nak nya mak tak sekuat dulu kan, selalulah ayah menolong masak
Alhamdulillah macam tulah mereka ber2..

DrSinga said...

budak duduk asrama memanggggg macam tu...
saya juga..