Sunday, February 17, 2013 By: kasihibu

AYOLAH HAI ANAK DAGHO DEN!!!!

Yang kiri kekocik kemetot tu daun pandan,yang kanan kemotot jugak tu daun kunyit yo!!!!
Kompiden yo si ika ambik daun kunyit tu bilo sya suruh dio ambik daun pandan
Haiiiii....lah anak(",)
*abaikandaundaunherbayangditanamolehbinipenguruspeladangtuyo,sumpahaagakehsobabtukemetot!!!!*


Sent from Samsung Mobile

18 jeJari meNulis:

al-lavendari Hamzah said...

lepas ni buat tag kat pokok2 tu ..

❤Kamsiah❤ said...

haha..sama mcm anak2 saya..lain disuruh ambil,lain yg dipetik...suruh amik daun limau purut,diambil daun pandan...suruh amik daun sup..dipetiknya daun selom..

makchaq said...

Anak2 makchaq dulu2 pun sama.. la ni dah kenai la.. pernah beli daun selom ingat daun sup, beli kucai ingat daun bawang...tapi katanya masa beli tefikir juga daun2 tu patutnya ada akar sekali.. tapi beli jugak ingat orang kedai tu dah potongkan akar..

Temuk said...

Mungkin pasal sama kemetot daun-daun tu, anak jadi tersilap. Hihihi, Pakcik kurang pasti macam mana pula agaknya arahan/panduan dari ibu sebelum si anak memetik daun.

Yunus Badawi said...

Budak2 skrg ramai yg tak kenal yg mana daun pandan yg mana daun kunyit .... huhu

Yunus Badawi said...

Daripada dibuang daun kunyit tu petang ni bolehlah buat rendang ..... hehehe

Yunus Badawi said...

Lebar2 juga daun kunyit Eja tu. Yang kat rumah ni kecik2 aje .... huhu

nik ros said...

tertukar daun yea. maybe sebab semua warna hijau..hehehe

azieazah said...

Anak dara saya pun masih tak kenal mana halia mana serai!

kasihibu said...

Pakngah
----------
Bukan banyak mana pun jenis pokok sya tanam tu,sedangkan sehari sebelum tu d dia jugak yang ambik daun kunyit untuk gulai ketam

kasihibu said...

Kamsiah
---------
Sya terus gelak masa ika bg daun tu tadi
lawaklah anak anak ni kan kak?

kasihibu said...

Makchaq
-----------
Bila ingat balik tu yang buat kita tersenyum kan kak?

kasihibu said...

Pakcik
-------
Sehari sebelum dia dah tolong ambilkan daun kunyit buat masak lemak ketam
sya pun tak bagitahu pulak dalam pasu yang mana pokok pandan tu

kasihibu said...

YB
----
Kan?ika pun dulu tak kenal pokok dan buah ciku

kasihibu said...

YB2
----
Episod masak masak dah tamat sebab sya tinggal dgn sikecik berdua tu saje
jadi kesianlah nasib daun sikunyit tu nanti

kasihibu said...

YB3
-----
Jangan terpedaya dgn gambar ye
sebab tu sya kata kemetot kemetot(",)

kasihibu said...

Nik ros
---------
Bukan tertukar tu..tapi tak kenal hahahaha....

kasihibu said...

Kak azie
---------
Hahahaha...lagi jauh tu bezanya
tak apa kak ,sya ni dah kawen baru kenal tp rempah ratus pun tak kenal semua lagi