Sunday, July 15, 2012 By: kasihibu

SEMALAM BERLOMANG DAN BERENDANG KAEDAH EH...

sebahagian daripada bahan bahan bahan nya
untuk membikin lemang ye ;p

pak ndak memang pandai jaga api lemang
 kalau tak jaga bebetul berkerak tak berapa nak best


rendang daging untuk di makan bersama lemang

mula operasi jam 9 lebih kurang dalam jam 2 baru selesai siap semuanya
seronok rasa tp sebab dah penat kan, 
sya tak sempat menjamah pun sebab nak gerak balik 

singgah jumpa anak anak dara untuk diaorang
makan lemang dan durian hajjah uwa dan haji atok lah suruh hantar
lepas balik singgah jumpa anak anak saya terus balik jarom 

dan pagi tadi baru menjamah lemang serta rendang tu ;p
katanya lemang dan rendang sambut poso kan? 


siapa pernah makan tombong kelapa? ;p

maso kecip kecip dulu berebut rebut nak makan..
tapi bebudak sekarang  pelik je pandang (,")

25 jeJari meNulis:

Temuk said...

Sebelum sendi-sendi mogok, walaupun kekadang, Pakcik amat sukalah lemangberendang tu. Buatan sendiri, lagi pastilah kita kualitinya. Kata orang kampung Pakcik dulu, kalau perempuan makan tombol kelapa, sanggulnya kan jadi sekecil tombol!

Ibu n Abah said...

sya...
memang sedap melemang dan merendang sendiri...

Daddy Ziyyad said...

dah rasa macam raya!! :)

dah lama saya tak makan tombong tu

mak encik | SZ said...

ooo baru saya tahu namanya "tombong" tu kak...
betul2 dulu mmg berebut2 makan ngan adik beradik...
anak2 skrg tak jumpa sbb beli santan dalam kotak atau dah siap perah...heee

ibuintan said...

Assalam Sya... miss you

samalah pulak, akk jugak semalam melemang dan merendang jugak di rumah mak mertua... penat sampai ke petang

makchaq said...

Best makan lemang panas2 lembut...
makchaq suka tombong yg kecik2

sayadankamerasaya said...

tawar kan??
tombong kelapa tu?

Kakzakie said...

Wahh... dah buat pre-ramadhn ye Sya. Bestnya. Nak dapat kena tunggu minggu depan rasanya dapatlah kakak makan bazar mesti ada hihi..

Tombong tu masa kakak kecik pun kakak makan tapi anak kakak jakun..

akuzle ayu said...

tombong tuh biasa mkn tp korek isinyer ajerler. besh tuh berlemang n rendang b4 posa...

Jiejah @ Iza said...

wahhhhh raya awal ko kak hehehe .
saya masa kecik suka mkn tobol kelapa tp suka hat kecik² sbb lebih manis rasanya ..kalau besar gitu dah rasa mcm mkn span hahaha

kasihibu said...

Pakcik
-------
Sya pun kurang makan lemang, tp makan juga masa masih panas tu ada pulak lawan rendang daging tu

pasal tombong kelapa tu sya suka yang kecik sikit sebab rasa manisnya

kasihibu said...

Doc
-----
Kalau besar gitu kurang manisnya tp kecik2 memang manis dan ranggup jugak

kasihibu said...

Makchaq
-----------
Betul tu masa panas memang sedap
tombong kecik manis dan ranggup

kasihibu said...

Ibuintan
----------
memang mcm tu suasana di negori kito kan?

kasihibu said...

Akak
-------
Memang sedap dan penat juga;-)

kasihibu said...

Mak encik
-------------
Betul tu diaorang nampak pelik je nak makan pun takut:-P

kasihibu said...

Kakzakie
---------
Dekat kampung sya memang gitu kak buat lemang sambut ramadhan dan masa nak raya

Acik Erna said...

assalam sya..kali ni akak tak buat lomang sambut poso..sebab adik nagn abang yang rajin buat lomang pi umrah

Papa Mifz said...

bahang nak puaso n rayo dah makin dokat nih!!

kasihibu said...

DZ
---
Hehehe ini lomang poso ye....

Bestkan manis je nak pulak yg kecik

kasihibu said...

Papa mifz
------------
Sekejab saja dah akan bertemu ramadhan semula...

kasihibu said...

Acik erna
------------
seronoklah mereka ramadhan di sana ye?

kasihibu said...

Mommy
-----------
Sambut posa dik:-D
Hehehe...mcm gabus je kan?

kasihibu said...

Akuzle
-------
Betul tu tp budak skrang pandang pelik

Mak Su said...

saya tak, hahaha... saya mmg budak comot, hahaha