Wednesday, July 11, 2012 By: kasihibu

RABU SEPARA MEMBISU...

pernah tengok tak tapai balut daun keladi?
                                               

12 jeJari meNulis:

makchaq said...

makchaq suka tapai.. tapi belum pernah tengok yg balut daun keladi..
daun getah selalu.. best, kecik2, makan serangkai lima.. sedap...

inazamri said...

tak gatal ke balut pakai daun keladi tu?

sayadankamerasaya said...

tapai daun getah selalu...

kasihibu said...

Makchaq
----------
Di N9 ni memang ada yg balut guna daun keladi balut daun getah comel2 berangkai kan?

kasihibu said...

Inazamri
----------
Tak lah gatal..tp sya pun tak pasti guna daun keladi jenis apa

kasihibu said...

Doc
-----
Daun keladi ni di N9 saja kot?

Yunus Badawi said...

First time tengok ni. Tapi pulut atau tapai ubi tu?

kasihibu said...

Yb
---
Tapai Pulut ,di kampung2 N9 adalah balut mcm ni

Daddy Ziyyad said...

tak gatal ke tekak?

kasihibu said...

DZ
---
Setakat ni tak gatal mungkin ada jenis daun keladinya

Zaitun said...

Kak Zai suka sangat makan tapai.Masa kecik2 dulu arwah mak selalu gunakan daun keladi bila buat tapai.

Adry@Daun said...

Di bhgn utara pn ada org bungkus tapai guna dau keladi ni. Selain daun keladi, tapai pulut juga dibungkus dgn daun balik angin, daun rambai, daun ketapang, daun tapak gajah dan plg popular, daun pisang. Yg paling koman guna bekas plastik..