Wednesday, July 11, 2012 By: kasihibu

EH...BETUL KE?



                                                         pisang kembar MIL

Masa kekecip dulu, sya  kanak2 dululah
selalunya kalau buah buah yang kembar kembar 

tu orang orang tua  memang tak bagi makan
konon alasan nya adalah kalau makan nanti anak jadi kembar
macam tulah yang orang orang tua  kata

Tapi betul ke? issshhh..kalau betul dah lama berkembar kembaran anak anak sya kan?
sebab buah yang kembar kembar tu kita teruja nak makan kan?
hehehehe...(,")
.

11 jeJari meNulis:

Kakzakie said...

Masa kecik dulu percaya Sya. Tapi bila dah besar memang tak percaya dan kakak kalau boleh dulu nak anak kembar tapi tak dapat..

cheqna said...

betul betul..buah kembar teruja nak makan ni

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Byk kali dh mkn, tk dpt twin pun,:-)

gadisBunga™ said...

saya nak makan makanan yang bagi cepat kawin. ade ke kak?

lepas tu baru makan pisang kembar, bagi dapat anak kembar. hehehe~

makchaq said...

Best klu ada anak kembar..

Adry@Daun said...

As salam Sya,
Masa kecik2 dulu saya pun dimomokkan dgn mitos ni. Mkn pisang kembar nanti dpt anak kembar atau kembar siam. Kita bdk2 tak berani la nk mkn pisang kembar. Pisang yg suka jadi kembar ni biasanya pisang rastali. Pisang jenis lain tu pyh sikit.

sheila said...

ntahlah kak...org dedulu tak kasi makan sebab daorng yg nak makan segalo yg komba tu kot.

maso ngandung maghin den makan tolo komba (yg kuning eh komba)..anak den kuar tak pulak komba

zino said...

apa simbolik larangan orang tua2 dulu kan sampai takut nak buat hehe

cikceriacorner said...

salam akak..kalo betulla org kata mkn pisang kembar bleh dpt anak kembar,nak aje mkn pisang itu..hehehe

@cu SaYaNg said...

acu dulu pun percaya gak benda2 macam nie...so, kalau dapat makanan berkembar cam pisang or telur mesti berebut dgn kawan2..hehehehe

Ibu n Abah said...

sya...
akak kecik2 dulu pun suka makan pisang rastali kembar... sebab nak anak kembar..
(kalau qeeb tahu.. mau dia mintak akak carikan pisang kembar sebab dia memang teringin nak anak kembar... siap dah ada nama lagi...)