Friday, May 11, 2012 By: kasihibu

CERITA MAKAN MAKAN

sumber pakcik google

Bila kita sedang lapar sesangat, makan apa pun tak rasa nikmat
Sebab kita makan dalam keadaan gelojoh,
perut lapar lepas tu kena pulak kaki tangan dah mula mengigil
memang kita makan dalam keadaan macam nak cepat habis makanan tu dan nak tambah lagi
sebab tu kita tak dapat menikmati rezeki yang kita sedang makan tu

Pada sya lah, tapi pada orang lain sya tak tahu

Lepas ni sya akan cuba ikut nasihat enpakwe

"makan jangan lupa,walau pun sibuk
masa makan kena jugak makan
ni bila dah masuk angin
siapa yang susah? "

Itu ayat enpakwe bila
sya minta tolong picit kepala sbb dah banyak angin kalau lambat sangat makan


MAKAN SEBELUM LAPAR DAN  BERHENTI SEBELUM KENYANG



2 jeJari meNulis:

kakcik said...

Comel gambar kucing yang makan berjemaah tu. :)

Acik Erna said...

sya..yang paling susah nak ikut..berhenti sebelum kenyang..