Monday, February 13, 2012 By: kasihibu

PENUTUP MUSIM KAN?

 buah buahan  kegemaran sya(,")


HITAM HITAM SI TAMPUK MANGGIS
WALAUPUN HITAM ISI NYA MANIS

HITAM HITAM SI TAMPUK MANGGIS
WALAU PUN HITAM DI PANDANG MANIS....

pernah makan gulai ayam masak lomak cili api campur kulit rambai?
percayalah...ianya sangattttttttttt........S.O.D.A.P

18 jeJari meNulis:

kakchik@ella said...

tak pernah lagi KC makan lauk camtu.

Amy said...

sedappnyeeee....

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
LF kurang sikit dengan buahan ini ... jarang beli tapi kalau orang bagi tetap makan .. LF suka yang buah berduri tu . Masakan rambai tu tak pernah dengar. teringin jugak nak cuba

cheqna said...

woh semeto aka manggis =)

KhaiRin : anies said...

hntr la sket kt sy..

Daddy Ziyyad said...

tak pernah tau kulit rambai boleh makan..hahaha

ainnoraini said...

Ada buah manggis sedappp tuu...
Ada lagi takkk??

atuk said...

Assalamualaikum Kasihibu

pernah dengar tapi belum pernah makan lagi...

sal said...

sedapnya buah2 nih..manggis ni mahal dipasaran yee..selamat makan2..

mamaijat said...

.....hurrmmm.......baca aje dah meleleh air liur...
mmg sodap...
dapat bacang muda...lagi sodap.....

Zaitun said...

Kak Zai peminat langsat,lagi best kalau ada duku langsat hehehe...

ckLah @xiiinam said...

Telan biji rambai nanti sembelit...hehe

Yunus Badawi said...

tak pernah makan tapi saya ni tak kuat pedas. Bila nak makan masakan org nogori kenalah ready air minum dulu .... hehehe

Temuk said...

Apa kabar KASIHIBU? Lepas baca entry kasihibu, Pakcik nak beri 3 cerita.

Cerita menyeronokkan:
Kuning-kuning si kulit rambai
Melihat si kuning hatiku longlai!

Cerita menakutkan:
Hitam-hitam si kulit manggis
Sudahlah hitam mukanya bengis!

Cerita menyeronok & menakutkan:
Kuning-kuning si kulit rambai
Hitam-hitam si kulit manggis
Hidup dipenuhi rasa berbagai
Pahit, tawar, masam dan manis.

@cu SaYaNg said...

acu pernah dengar orang cakap kulit rambai boleh dimasak tapi acu belum penah rasa lagi...tunggu akak masakkan boleh?? hehehee

Azhariah Zuber said...

lamanya tak makan manggis

Adry@Daun said...

As salam Sya,
Gulai ayam kulit rambai blm penah mkn kulit rambai tu biasa mkn masa kecik2 dulu.. Mcm sedap je rasa dia..hehe..

kasihibu said...

adry
----
cubalah memang sedap tapi kering jemur kan dulu kulit rambai tu, lepas tu sebelum masak, kena rebus dulu dah nak last last baru masuk dalam gulai