Sunday, February 12, 2012 By: kasihibu

CERITA MAULIDUR RASUL -2

Sambungan pada entry lepas ,
 sebenarnya tak habis majlis pun kami berada di MPS pagi tu,
 sebab memang tak terlarat dan penat mengejar abang
 sya kak yong,kak ngah dan tok memang dah tak larat

Enpakwe pulak  dia tangkap dan dukung sekejab je,
lepas tu meloloslah abang ariq nak lepas bebas.

Lagi pun dah hampir jam 11 majlis di dalam dewan pun tak selesai lagi masa tu,
memang tak tertunggulah sampai majlis berarak
oleh jabatan jabatan yang terlibat 

kalau tak silap dan salah waktu ni MB yang sampai


semua gambar ni abang yang ambilkan.


Semua tetamu VIP &VVIP  sudah tiba

anak anak dara dan bujang nan sorang
 teruja motorsikal besar

kak ngah tak lepas peluang gayanya

serius betul si bujang ni ;p
perasanlah tu sedang vrooomm...vrommmm

buat muka manja gayanya dan mengadanya (,")


masa ni dah mintak kebenaran enpolis,
 takut nak letak dia sebenarnya

masa ni dia dah sibuk kata abang nak naik motor polis

sebelum majlis ada nyayian lagu negeri dan Asma husna

cerita pasal gambar gambar ni, masa tu kan cuti,
 MIL  kata malam tu, esok nak ke MPS ada majlis Maulidur Rasul,
Sya dan enpakwe on saja, sbb tak ada apa apa aktiviti kan?
Dapat juga beri pangalaman pada anak anak untuk menyambut beramai ramai macam tu

Ramai juga orang masa tu, beranika warna dan warni baju mereka
Sayangnya tak sempat nak berlama masa acara di dalam dewan
 tak habis lagi , kami dah balik ke rumah

sya dah tak larat nak uruskan abang ariq
dia berlari, dia panjat dia melasak
aduhhh..tak larat betul, bawak dia berlari dekat padang MPS tu pun
tak terkejar dek ayong dan kak ngah

jadi lebih baik kita balik, rehat rehat dan
ZZZzzZZZzzzZz......
hehehehehehee....(,")

 lagi gambar yang abang ariq ambik

baru ada muka ayong, kelibat sya dan MIL (,")

_TheEnd_

10 jeJari meNulis:

cheqna said...

kami kat daerah hulu trg ni akan menyertai perarakan ni pada hari sabtu ni

atuk said...

Assalamualaikum Sayangibu

cita2 anak2 lelaki...memiliki motor besar..

umialya said...

teringat masa zaman2 sek. ren dulu, meriah...

Acik Erna said...

sya..kalau anak tengah macam tu memang tak sanggup..akka pun macam tu..masa naak2 kecik dulu,

kasihibu said...

dik
---
mesti warna warni baju tu, warna apa ye?

kasihibu said...

atuk
----
w.salam
dia sangat suka dengan motor
dapat naik motor memang tak mahu turun

kasihibu said...

umialya
-------
yup, buat sambutan ada nasyid2 sekali

kasihibu said...

kak erna
--------
penat kak..sesangat penak, lasak tak lasak nya hero ni

Adry@Daun said...

Sampai ke atas tangki minyak dibawanya motor polis tu. Geli hati pulak tgk anak Sya yg sorang ni..

MulutPayau said...

dulu2 masa anak2 kecik..macam tu jugak....tak larat nak layan karenah dia orang dan tak larat nak main kejar2.....