Thursday, February 16, 2012 By: kasihibu

KALAU BOLEH JUAL AGAKNYA BERAPA LAH HARGANYA YE?

Inilah akibatnya bila terleka , walau pun sekejab masa
Ayong dalam bilik dia buat kerja sekolah,

anak anak kecik berdua ni dalam bilik sya menonton TV
kononya...
Bila dah sunyi dan sepi tak dengar bunyi sekali bukak pintu ........

Ya Allah!!!!!!!

sangat berdikari ye anak ,
 penat tengok tv terus terlena


cuba tengok dekat lagi, mesti ada yang tak kena....

zooommmm.....................

nak tahu  tak abang  buat apa?
dekat tangan ada elengkey

V

V

V




habis masker ibu abang oiiiiiii....!!!!!

habis doa Qunut Nazilah yang tok bekal pada ibu : (


zooommm...lagi......

keras kejung dekat rambut abang.


abang..abang...ibu nak marah pun tak termarah,
sebab kalau marah pun bukan dapat apa pun

benda dah jadi, mungkin salah ibu jugak
 atau salah abang yang ambik barang ibu

nasib baik ibu ni penyabar kan?
walau pun ada kala naik angin jugak


Sya pun kemas kemaslah,
 ialah nak marah anak anak kecik apa je yang dia tahu kan?
diorang tahu main...main..dan main

sedang kemas kemas tu tetiba.

sentap ibu abang oiii.....
adeh!!!!!

telefon penyelamat ibu dah kena cungkil
abang guna elengkey (betul ke ejean tu)

ibu tahu abang mesti nak ambik sim kad tu
yaAllah abang...jenuh ibu menahan rasa

ini ayah belum tahu lagi ni...

Jadinya pagi tadi jam 6.30 sya kejut abang,
 suruh dia tengok muka dekat cermin
dia punya senyum......
alahai.....abang...

lepas tu sya mandi kan dia , bagi hensem hensem
baru hantar ayong ke sekolah dan hantar KC dan abang ke rumah mama

Bertuah anak bujang ibu nan sorang ni

soalanya kalau abang kena jual
agak nya sampai tak harga macam dalam berita ni? (,")

hehehehhe...gurau sajok
anak anak tak boleh di jual beli kan?
sayang anak anak ketat ketat......


14 jeJari meNulis:

Amy said...

Wah.. kreative betul... pantang leka erk.. ada je 'projek'ank2 nk buat.... Betul la, ank sy pun sama, kalau dia dok diam je musti nk kena check.. Selalunya diam-diam ubi kena diperhatikan gak... musti ada je projek yg dia tgh buat..

cheqna said...

hahahahahaha
selok cheqna suke
sabo jela =)

kasihibu said...

Amy
---
macam macam dia boleh buat

kasihibu said...

cheqna
------
sbb tu tak sampai hati nak marah, dlm marag ada geram ada gelak habis camno? ;p

kasihibu said...

cheqna
------
sbb tu tak sampai hati nak marah, dlm marag ada geram ada gelak habis camno? ;p

~ yus ~ said...

akak, senyum2 saya baca entri akak ni tau! Mesti nak marah pun tak jadi kan...

Bijak anak akak tu, kreatif pun ya juga..:)

Adry@Daun said...

Dah habih belemoih si abang tu. Agaknya kakak yg tlg make up utk dia. Mcm tepung gomak..hehe.. Bdk2 kecik ni kdg2 terlebih kreatif. Kita mrh pn tak blh sbb diorg bkn tau apa. Cuma blh bagi nasihat dn peringatan saja.
Ejaan tu spana bentuk L tu, allen key.

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Sayang tetap sayang !

Acik Erna said...

sya..alahai..akak duu lagi hebat anak2 buat..macam2..tapi nak buat camna kan..sabo je la.

Eyra Rizal Touch said...

ESOK LAST DAY REGISTER!!!!

2 DAYS BRIDAL MAKEUP CLASS!!!
DATE: 18 & 19 FEBRUARY 2012
FEES: RM500
DEPOSIT RM100
(bank in to:
maybank :1580 8830 5272 norshahira shahrizal
cimb: 1271 000 9694 522 mohammad hafiz che haron)
VENUE: E.R BEAUTY STUDIO SEK 15 SHAH ALAM


** LAST REGISTRATION DAY WILL BE ON THE 17TH OF FEB 2012. !!!
016-2128740

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=330441120310744&set=a.180051425349715.39229.100000345765934&type=1&theater

Dinas Aldi said...

Tu diaaaa, kahkahkah! Ada anak yg masih kecik memang macam ni la, kena banyak sabaq sebab dia bukannya tau pun benda yg dia buat tu salah. Tapi cabaran yg sangat besar ni, saya tabik pada Kasih Ibu :)

Pia said...

"kahkahkah...mmg kelakar giler ni..tp kan sapa yg ada ank tu paham2 jer lah..mesti penah rasa punyalah semua pengalaman mcm ni..sbb tu ank2 ni tk leh lepa,kalau diam2 tu mesti ada jer projek diorng.."

mak encik | SZ said...

hadoii...
banyak projek ni!
klu marah anak pun timbul rasa kesian bila tgk diorang tersadai tido ni kan kak...anak oh anak...

Pok Li said...

Letihnya melayan kerenah anak-anak kecil. Sekarang melayan kerenah anak bujang dan dara pulak. Phewww.