Thursday, February 16, 2012 By: kasihibu

DAH JENUH CARI MANA PERGINYA INTI KARIPAP ITU...

sumbernya pakcik google  

Sya rajin rajinkan diri buat inti  karipap 
ermm......ini kali ke-2 sya buat inti karipap, itu pun sebab ada orang tempah

wah hebat...ada orang tempah!!!

masalahnya sya memang tak pandai buat kulit untuk karipap tu
sya cuma pandai makan je
sebab tu sya sangat hairan kenapa orang boleh tempah karipap dari sya

selalunya inti karipap tu sya buat untuk di makan dengan roti masa sarapan,
 atau buat bekal anak anak di pagi hari sekolah gitu

Bila dah siap masak inti karipap tu, 
sya masuk dalam bekas warna putih dan letak di mana pun sya tak perasan
memang tak perasan sungguh
jenuh mencari tapi tak jumpa jugak

Lepas tu , masa uli tepung kulit karipap tu,
 tetiba ada serombongan peserta kursus datang melawat sya
Apa lagi sya pun tanyalah kawan yang bawak peserta tu, 

ada tak peserta kursus tu yang pandai buat karipap, 
Yang best sangat hampir keselurauhan diorang memang pandai buat karipap

Wah...bertambah senanglah kerja sya
sorang seketul buat , tak sampai 5 minit dah siap kan?

Tapi masalahnya sampai ke sudah sya tak jumpa inti karipap tu
Jenuh mencari tapi memang tak jumpa sampai kesudah

Tetiba sya tersedar 
lorrr...mimpi ghupenya
hahahahahahaa.....

Tapi sya sangat tak puas hati sebab sampai ke sudah tak tahu di mana inti karipap tu

hehehehehehe...jangan marah ye...entry mimpi ngeri yang sya buat hari ni (,")

18 jeJari meNulis:

KhaiRin : anies said...

kat sini sy share ngan akk cm ne nk wat kulit karipap

http://aniesandyou.blogspot.com/2011/10/curry-puff-dough.html

kakcik said...

Lawak sungguh! :)

kasihibu said...

khairin
-------
akak dah masuk link tu, memang mudah rasanya, Insya'allah akan di cuba, masalahnya akak tak pandai klimlah tepi tepinya tu(,")

kasihibu said...

kakcik
------
sya cerita pada ayong masa dlm perjalanan ke sekolah, gelak dia terbahak2, kelakarlah mimpi ibu ni katanya ;p

Marina Monroe said...

Salam,

Auntie pun pandai dan suka makan karipap, buat? Memang tak reti..hehehehehe

kasihibu said...

aunty
-----
hehehehe....kita serupa lah ;p
sya kerastangan bab klim tepi tepi tu, kalau balik rumah MIL sya cuba jugak buat, tapi memang tak menjadi, terus malas nak buat, cuma rajin makan saje ;p

kasihibu said...

aunty
-----
hehehehe....kita serupa lah ;p
sya kerastangan bab klim tepi tepi tu, kalau balik rumah MIL sya cuba jugak buat, tapi memang tak menjadi, terus malas nak buat, cuma rajin makan saje ;p

kasihibu said...

aunty
-----
hehehehe....kita serupa lah ;p
sya kerastangan bab klim tepi tepi tu, kalau balik rumah MIL sya cuba jugak buat, tapi memang tak menjadi, terus malas nak buat, cuma rajin makan saje ;p

cheqna said...

sabo jela
hehehe

gadisBunga said...

cis! cis!

saya tertipu!

tapi mimpi tu mmg lawak la kak! hahaha!!!!

Kakzakie said...

Hahaha.... sya buat kakak suspen je. Kakak ingatkan budak-budak dah makan habis inti tu... tak sangka mimpi alahai:)

Daddy Ziyyad said...

saya pun tak tau buat karipap, tahu makan aja..haha

kasihibu said...

cheqna
------

hehehehehehe...(,")lawak tui mimpi akak tu ;p

kasihibu said...

GB
--
(,")
walaupun macam tu kan, akak memang tak puashati sbb tak tahu mana hilangnya inti karipap tu ;p

kasihibu said...

kakzakie
--------
hehehehe....kelakar betul sampai tak puas hati tu ;)

kasihibu said...

daddy ziyyad
------------
akak yg perempuan ni pun tak tahu (,")cuma tahu makan je

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
LF suka karipap pusing .. satu tak cukup

KhaiRin : anies said...

ala kak, acuann yer kn byk dijual...beli je..nk suh sy buat ok je tp kena la upah karipap 10 biji, boleh? hehehehe