Saturday, February 11, 2012 By: kasihibu

CERITA MAULIDUR RASUL -siri1

terserlah ke 'akalan"  abang (,")

ustaz kecik ibu(,")

bestnya pasal abang di ambang usia 3 tahun ni, sebab 21hb ni hari lahir abang yang ke -3
walaupun abang tidak sekolah, tapi apa yang kakak chantik belajar,
 abang pun boleh ikut, dulu abc sampai z tunggang dan langgang, tapi sekarang lancar je
A-Api sampai H-Hati dan sekarang S- Syaitan

aduhai anak bertuah ibu ayah ni, bukan sesiapa yang ajar pun
tapi dia dengar cerita pasal masuk tandas kalau tidak baca doa,
 nanti syaitan bedak kita dengan najis

ada suatu hari masa waktu akhir,
cikgu sekolah KC suruh murid murid baca doa,
atau eja apa yang dah di pelajari,
siapa dapat jawab, boleh balik dan dapat Vitamin
abang pun sama masuk berbaris, bila cikgu suruh baca doa masuk tandas abang boleh baca
cikgu kata siapa yang pandai ni, dah sekolah ke?
Cikgu tu pun terkejut abang baru masuk 3 tahun.

Sekarang sya ajar dia A- Angry, B- Bird, C-Cat, D-Dog, E-Elephant
Dia dan KC seronoklah ikut apa yang ibu ajar,
 tapi bercanggahlah pulak dengan apa yang cikgu ajar
hehehehee...jangan keliru sudah ye anak anak...(,")


Kak ngah dan abang

Bila selesai makan sya dengar abang kata Alhamdulillah..
syukur kepada Allah..katanya
hrrmmm...abang,
ibu seronok dengan perkembangan abang
 bijakpandai anak ibu ni
Sya berhajat hendak menghantar abang ke Tahfiz
Tapi, keputusan bukan di tangan sya sorang kan?

Ada banyak lagi gambar yang belum di masukan dan ceita yang belum di kongsi,
 sekarang sya sibuk buat buku aturcara majlis
maklumlah mesyuarat agung di awal awal tahun ni..
nanti sya cuba mencuri masa yang terluang

Kisahya di entry ini adalah pada sambutan Mulidur Rasul di Dewan MPS Ahad lepas.


 jadi bersambunglah kaedahnya ye......

nota: abaikan waktu di gambar, sebab abang pandai mengodek kamera ibu
kejadian semua di awal pagi jam 8, sebab nak pergi sambut Maulidur Rasul kaedahnya

14 jeJari meNulis:

Kakzakie said...

Begitulah Sya... biasa adik akan lebih bijak kalau ada kakak/abang yg telah bersekolah. Sebab budak punya memory/chip masih banyak ruang kosong (bayangkan macam computer hihi...)- apa yg dia dengar dan lihat cepat aje masuk dan terus diprogram dlm minda. Ingatan kejap. Itu yg cerdik sebab ada yg mengajar (kakak/abang).

Tihara said...

bagusnya sambut mulidur rasul sama2 ..meriah :)

atuk said...

Assalamualaikum Kasihibu

Insyaallah
mereka terus berjaya

kasihibu said...

kakzakie
--------
betul tu kak, sya setuju
si kakak bila membaca kuat kuat, adik pulak tukang mengikut

Azhariah Zuber said...

anak sy yg adik lambat pula berckp. apahal tah. hehe

kasihibu said...

Tihara
------
Mil yang bagitahu nak pergi, sbb kami cuti masa tu, boleh saja, tapi yang tak tahan kelasakan perangai abang. pengsan!!!!

kasihibu said...

Atuk
-----
w.salam, amin mudah mudahan begitulah hendaknya

kasihibu said...

Azha
----
jagan risau pasal tu, kawan akak anak dia umur 4 tahun, cakap pun tak berapa boleh lagi, sebutan tak lancar lagi,
lain kanak2 lain perkembanganya
lama lama dia akan bercakap jugak, dan semestinya kita tak terlarat nak melayan hehehehehe...
mcm abang sonyap kala tidur je, nak tidur boleh bercakap lagi borak borak, tp sesedar la...dah tido (,")

Zaitun said...

Semoga abang menjadi anak kebanggaan ibu dan bapa.

pena rozie said...

comel die pakai kopiah...

Dinas Aldi said...

Comel sungguh ustaz kecik tu! Manis!

gadisBunga said...

alhamdulillah....bijak adik GB ni....eh? hihihi~

cheqna said...

hari sabtu ni cheqna akan menyertai perarakan =)

sal said...

seronok dengan perkembangan anak2..klu mereka dpt sesuatu yg baru dan bermakna dlm kehidupan mereka ,lagilah kita suka yee