Monday, January 16, 2012 By: kasihibu

TERASA HATI..

Kadang kita terasa hati dengan anak anak
kadang kita terasa hati dengan suami

kadang kita terasa hati dengan kawan sekerja
kadang kita terasa hati dengan bos

kadang kita terasa hati dengan emak
kadang kita terasa hati dengan ayah
kadang kita terasa hati dengan adik beradik

tapi perasan tak kita
berapa kali agaknya kita membuatkan mereka terasa hati dengan kita

sebab tu memaafkan lebih baik dari memendamkan?

kata aisyah
kemaafan dendam yang terindah...


nota:sekadar mengingatkan kepada diri sendiri


19 jeJari meNulis:

cheqna said...

betul..
cheqna setuju tu..
jangan diikutkan sangat rasa2 negatif tu..

Acik Erna said...

assalam sya..memang tak boleh dielakkan..cuma kita kena jaga diri sendiri agar jangan terlepas cakap..

kasihibu said...

cheqna
-----
rencah kehidupan kan?

kasihibu said...

acik erna
---------
sebagai manusia biasa
sbb tu mil selalu pesan hati kena baik, mulut kena manis

Kakcik Seroja said...

Kalau cerita fasal terasa hati dengan suami dan anak2, kadang2 rasa nak lari pun ada! ;-)

kasihibu said...

kakcik
------
kan? tp tak sampai hati dan tak terbuat kan?

Hanis Azla said...

betullah kak, klu kita boleh terasa hati dgn org.. org juga tentunya boleh terasa hati dengan kita.. mmg memaafkan itu paling baik..

OmbakBaik said...

em time kaseh jugak kak..bile bace menjadi ingatan utk saya jugak..

kakchik@ella said...

betul. saya setuju.

Tiramisu Fatiema said...

betul kak..situasi camnie selalu berlaku..terasa tapi diam

Nur-nba said...

Salam. Sabar ye kak.. Yang penting kita kena banyak bersabar..

KhaiRin - anies said...

biasa la tu..cabaran.. barangkali kite yg ter emo???

Dinas Aldi said...

Betul tu, kena fikir perasaan orang lain jugak kan..kadang2 kita tak sedar kita buat orang terasa..peringatan untuk diri saya jugak..

Temuk said...

As-salam kasihibu
Bila terasa hati memang rasa nak lari, ya? Pakcik nak kata, oklah tu. Tapi lari keliling rumah cukuplah. Bila dah berpeluh segar, sejuklah hati, terukirlah senyum, + lesaplah terasa di hati.

azieazah said...

Terasa tu sebab kita ada perasaan. Normal lah tu.

Tapi kalu kita tak besarkan, tak pot sangat, kurang skit la terasanyaaa...

cikceriacorner said...

salam akak...

emm betul tu sy setuju..kdg2 kite xtau pon org terasa ati ngan kite...

kdg2..ckp tu memang sedap..tp xtau ada org terasa ati..hehhe

sal said...

betul..
sucikan hati..
ikhlaskan jiwa..
itu lebih penting..

Azhariah Zuber said...

maaf kenikmatan sebenar. baru hilang masalah

kakchik@ella said...

saya paling setuju dgn komen kakcik.