Thursday, January 5, 2012 By: kasihibu

MEMANG ABANG BUDAK KAMPUNG..

sambungan dari  kisah yang ini....

petang tu atok panjat pokok langsat rambutan kuning dan merah
 untuk makan anak anak dan cucu cucunya
dan untuk di agih pada anak anak yang tak balik kampung minggu tu
mak adn ayah ni sentiasa ingat pada anak anak dan cucu cucunya walaupun baru je jumpa.
ada je yang nak di bekalkan sebagai buah tangan

masa tu anak bujang yang sorang ni memang budak kampung habis...gayanya

cubalah tengok belakang abang, apa je yang tak ada, semut gigit, nyamuk
hrrmmm....anak anak...
suruh pakai baju tak mahu, dengan selipar besarnya dengan tak berbaju nya
merayau keliling kawasan rumah atok uwa

atuk panggil abang ujang
heheheheh...jang...ooooo...jang!!!!!


cuba tengok dedekat lagi..
haaa....satu badan merah merah akibatnya
tapi abang kan budak kampung

biasalah tu ibu(,")
mana dia kisah dengan nyamuk dan semut yg mengigit
dia rasa gatal gatal minta ibu yang garu
tak pun abang garu tepi dinding
nampak comel je dia buat gitu sambil sengeh sengeh manja (,")

SELINGAN.....
mari belajar buka rambutan bukan gigit ye anak anak...

tapi picit di hujung jari kiri dan kanan,
 lepas tu hitam hitamlah kuku ye..
taraaaa......ha dah boleh masuk mulut dan makan ;p

cuba tengok semut 2 ekor di tangan kanan  sya
errpp..katalah sya ni manis ye
semut pun suka
hehehehehe...(,")

11 jeJari meNulis:

kakcik said...

Tengok belakang Abang, belakang kakcik pulak yang rasa gatal. :)

kasihibu said...

kakcik
------
jenuh nak cari tempat garu ke kakcik
garu je guna pembaris panjang ;p

atuk said...

Assalamualaikum Sayangibu

Subhanallah
gatal2 nya tu....

Dinas Aldi said...

Betoi kata kakcik, saya pun terasa gatal jugak tengok belakang abang yg penuh bintik2 merah tu..

~ yus ~ said...

hehe, betul2 budak kampung ni, kalau anak2 saya awal2 dah lari kak...huhu

Adry@Daun said...

As salam Sya,
Nasib baik takdak kerengga. Kalo kerengga yg gigit mmg tak blh tahan. Sakitnya lain mcm sikit. Tgk buah rambutan yg dh masak merah tu, terliur la pulak. Kat sini blm ada tanda2 nk berbunga lagi..huhu..

mamaijat said...

.....steadylah abang...
nanti cuti CNY boleh balik kg lagi...
rasa2nya masih berbaki buah2an tu...

Pok Amai-Amai said...

Peh! Ngeri tgk blkg bdn awak tuhh!

KhaiRin - anies said...

hero sejati!

Ros said...

Salam kasihibu,

Seronok bila balik kampung ni kan...boleh makan macam2 buah kayu ni...
Kat belakang Abang tu,besa la kan....nak jadi hero kampung kena macam tu lah....he.he.he....

Cik SHiNJU said...

Camtu la abang!
lelaki kena lasak..
nak sikit buah moktan...hehe