Friday, January 6, 2012 By: kasihibu

MASIH CERITA AKTIVITI DI KAMPUNG..

Sebelum bercuti masa di tempat kerja 27hb tu sya terima mesej dari atok

tefun atok: Assalamualaikum  balik lah...rambutan dah masak

henfon sya: w.salam..hehehehe... nantilah alang cuti seminggu hari khamis petang baru balik (,")


Sampai di rumah petang tu,
 anak anak sya teruja tengok rambutan merah merah dan rendah tu,
 wowwww...katanya...

tp yang tak boleh tahan tu ayong minta izin dengan sya
ayong: ibu boleh tak ayong petik satu je..?

ibu: la...dalam banyak banyak tu cuma satu je yang ayong nak
hrmmm...makanlah ayong atuk uwa tanam untuk makan anak cucu cucunya.

 rambutan di atas rambut ye abang...?
sebahagian sedang masak di pokok

 siapalah yang makan atas pokok ni ye? hehehehehe....


maaflah atok, menantu atok tak senogeh bab panjat panjat ni...

 rambutan kegemaran sya yang ni lah...

sebakul jugak..

atuk uwa dah siap ikat, untuk di hantar
kepada anak anak anak  dan anak yang tak balik minggu ni


Sya kupas buah buah rambutan tu
 masuk dalam bekas bekal ayong
 suruh dia makan dengan kawan kawan sekolahnya,
kalau nak makan sendiri tidak lah kecut pulak buah tu
itu pun sebahagian sya dah agih pada jiran
tapi tidak lah 40 orang jiran bak kata ayong (,")

nota: bila  tengok gambar ni teringin pulak nak makan rambutan petik dari pokok
tp anak anak dah sekolah kan?

9 jeJari meNulis:

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
LF tabik spring kat Atuk ni ... hebat tapi berhati2 .... takut jatuh

kasihibu said...

Dato LF
-------
w.salam
memang kena berhati hati
sya pun takut nak panjat sekarang ni sbb dah tinggi dan badan pun dah besar ;p

kakcik said...

Masa kakcik balik ke kampung memang keliling rumah penuh dengan buah rambutan yang sedang masak di pokoknya.

Kakzakie said...

Kakak dah dua minggu tak balik Sya. Ingat CNY nie balik nak tengok manggis pun rasanya dah masak juga..

Atuk berani panjat pokok lagi ye Sya...

Tiramisu Fatiema said...

akak..sy suka rambutan kuning..sedap isinya...

kasihibu said...

kakcik
------
bila dah depan mata tak berapa teringin nak makan kan kakcik?

kasihibu said...

kakzakie
--------
sya suka buah manggis, tp tak ada buah musim ni di rumah sya

kasihibu said...

TF
--
sedap kan?ranggup je

KhaiRin - anies said...

hebat atuk..cayalah!