Thursday, January 5, 2012 By: kasihibu

ABANG BUDAK KAMPUNG.....

 atok memanjat pokok langsat 
enpakwe tolong pegang tangga 

dan 

 ~ 

 ~ 

 ~
budak kecik

 budak kampung di bawah ni

tukang makan...
 kan abang?


jual..jual..kan abang? ;p

jenuh nak mengambil gambar ni, 
abang sedang tengok semut berkerumun di hujung tangkai langsat tu
terus dia campak  buah buah tu


meriah duduk di kampung kan abang?
boleh main pasir, boleh kejar ayam
boleh kejar kucing
buli anak kucing 8 ekor tu
boleh berguling guling atas tanah
boleh panjat pokok

segala gala boleh kan?
abang kan budak kampung!!!!

19 jeJari meNulis:

cikceriacorner said...

salam akak..

selamat tahun baru..

duduk kg bestkan abg..mcm2 ada..

bestnye buah langsat tu akak..:)

luahfikiran ... mari kita said...

SALAM,
Setuju, duduk kat kampung best ! Berani atuk tu memanjat. Atuk yg ini tak boleh panjat ... makan buah2an tu boleh !

gadisBunga said...

dulu saya berani panjat pokok tau!

tapi sekarang ni pokok pun tak bagi kalau saya nak panjat agaknye. heheh~

kasihibu said...

CC
--
bukan abang je kata best
ibu abang pun rasa tak mahu balik ;p

kasihibu said...

dato LF
-------
w.salam, bukan dato je enpakwe sya pun tak hebat macam atok

kasihibu said...

GB
---
buat akak gelak baca komen tu, sbb enpakwe akak pun kata gitu, masa akak cerita pandai dan suka memanjat hehehehe....(,")

Daddy Ziyyad said...

budak kampung yang urban! hahaha

Kakzakie said...

Abang... auntie memang org kampung sebab itu setiap 2 minggu sekali mesti nak balik kampung...

Lagi seronok kalau ada buah macam yg abang pegang tu. Kena gigit semut ye hihi...

Ibu n Abah said...

Sya..
Nak ikut balik kampong.. Boleh???

Ibu n Abah said...

Ekekekekeke...
Betullah.. Komen gB mmg melucukan..
Pokok tak bg panjat sebab takot tombang...

kasihibu said...

DZ
--
gitulah gayanya..

kasihibu said...

kakzakie
--------
abang suka balik kampung ibu, boleh main pasir, panjat pokok, kejar ayam, kampung tok tak ada sbb tok duduk taman perumahan ;p

kasihibu said...

akak
----
memang kelakar gb komen tu, sya pun terima komen yg sama dari enpakwe

akak jom boleh je..kalau akak sudi

kakchik@ella said...

tiga mggu lepas, KC gi ambek buah langsat kat pokok sendiri. pun penuh semut hitam jugak.

punya la byk sampai nampak hitam dan lebam buah2 tu.

Kella said...

wah... sangat bestt...

teringat masa dulu dulu.. kita selalu volunteer nak panjat pokok.. pastu bila turun, buah pun dah abis....

Hanis Azla said...

bestnya.. klu anak2 saya pun sure seronok jd budak2 kampung.. semua boleh redah..

@cu SaYaNg said...

tetiba terasa rindu nak balik kampung :(

Adry@Daun said...

As salam Sya,
Buah langsat ke duku tu? Nampak mcm buah duku je. Langsat makin pyh nk jumpa skrg ni. Kalau ada pun pkk dh tua dan besar bagak. Langsat paling masam dlm spesis ni.

KhaiRin - anies said...

hebak mung! hebak!