Friday, January 6, 2012 By: kasihibu

KISAH KC DAN SEKOLAH..

ayong dan KC pagi tadi.

dah besar kakak chantik kami...
5 tahun dah tahun ni

dah sekolah pun....
harap tak berpanjangan lah dia mengira macam di entry ni
nak tahu cerita si KC ?

ibu: kakak seronok tak sekolah?
KC: seronok...ada cikgu kakak, ada kawan kawan kakak...ramai..... kakak suka sekolah

Ibu: Kakak ada tak yang menangis
KC: Ada bu...budak lelaki sekolah kakak ada 2 orang yang nangis bu
ummiii....ummi.....abang nak balik....
ibu...ibu...abang nak balik.....

Ibu: ia ke? budak perempuan ada tak nangis?
KC:tak ada...............


hehehehe....seronok dengar dia borak,
 tp yang tak tahan tu siap boleh tiru cara kawan lelaki dia menangis tu (,")

20 jeJari meNulis:

kakcik said...

Nampkanya ketahanan mental anak-anak perempuan lebih tinggi berbanding anak lelaki. :)

Daddy Ziyyad said...

steady lah KC tak nangis..:)

suri solehah said...

pandai kakak tak nangis..anak2 suri masuk tadika dua2orang menangis,,siap kejar keta lag huhu

Yunus Badawi said...

memang seronok dengar anak2 kita bercerita tentang keadaan di sekolah dia.

Jadilah pendengar yg baik.

Begitu juga pasangan kita. Ada masa bila dia nak bercerita kisah dia di tempat kerja, pasanglah telinga ... hehehe

Yunus Badawi said...

Oh ya. Bagi yg bercerita terutama org dewasa tu, janganlah detail sangat .... ngeeee

kakchik@ella said...

mesti KC dlm entry ni kiut mcm KC yg tgh komen ni, kan? hihihi.

kasihibu said...

kakcik
------
betul tu kakcik, banyak kali gak sya tanya dia semalam cerita pasal sekolah, sama je cerita dia tu

kasihibu said...

dDZ
---
risau jugak kalau dia menangis tp rupanya ok saja.

kasihibu said...

Suri solehah
------------
dia dah minta sekolah dari tahun depan lagi dulu 4 tahun malas nak masukan sekarang dah 5 tahun boleh lah

kasihibu said...

YB
---
memang seronok kan?
errmm...sya yg selalu cerita tp sekarang dah terbalik dia selalu jugak cerita masalah tempat kerja

YB 2
----
KC kalau bercerita macam tulah gayanya
nak borak dengan dia? jom geder2 di wetword s.alam

Cik SHiNJU said...

dak laki lak yg nangis yep..hehehe

KhaiRin - anies said...

nmpk excited!

Ibu n Abah said...

Sya..
Cepat jer masa berlalu..
Anak kita yg dulunya baby lg dah pun besar panjang...
Dan kita semakin tak berapa nak muda....
Hihihihihihihi..

IMANSHAH said...

saya nak anak perempuan dan lelaki..kalau boleh sepasang..

MulutPayau said...

seronok dgr anak2 bercerita pasal pnglman di sekolah...

Zaitun said...

Padan dengan nama KC orangnya pun berani.

azieazah said...

Jujur jer dia citer kan? Boleh tiru lagi.

Seronoknyaaa...

sal said...

bagusnya anak tak nanges dtg ke sekolah ..moga terus kuat..

Temuk said...

Sahlah ibu dia dulu pun tak menangis. Betul tak, SSI? Semoga dia cemerlang, dunia dan akhirat.

DrSinga said...

Cantik kasut ping KakakCantik!!