Monday, January 9, 2012 By: kasihibu

KAKAK CHANTIK DAN SEKOLAH

KC  dan kawan kawan sessi kenal kenal kawan
cikgu panggil sorang sorang
masa ni KC  tak perasan sya meninjau dia

dari hari pertama, baru hari ni sya berkesempatan meninjau KC (,")


tengok muka dia, memang perhatian  betul dia dengar cikgu tu bercakap, 
dari mula sampai ke sudah KC tak perasan ibu dia datang menjenguk

Yang buat gelak bila ingat kan pasal KC ialah,
hari Jumaat dia dah ada kerja sekolah

muka surat pertama dia buat nombor 1
senangkan tarik je dari atas bawak ke bawah dan siap.

tiba muka surat 2,3, dan 4
cikgu lukis gambar api, bola dan cili suruh warna
dia warna ikut cara dia lah 

tiba muka surat 5 cikgu tulis huruf A dan a , 
 lukis gambar api untuk warnakan

mama cerita
anak dara kamu, tiba masa nak tulis huruf A,a tu
terus aje pensilnya hilang
masa tu kak ke dapur
tiba tiba Atira kata
mama......pencil kakak hilang (,")

bila mama kemas baru dia jumpa pencil tu
 KC dah sorok pencil tu dekat bawah 
bantal sofa

yang tak tahan dia kata kakak dapat 5A
tapi kerja sekolah tak siap, boleh suruh ibu tolong buat lagi


banyak akal ye....
KC ..KC... lepas ni jangan buat akal macam tu lagi ye!!!!


9 jeJari meNulis:

KhaiRin - anies said...

insya allah..akn dpt 5A tu nnt

kasihibu said...

amin..mudah mudahan

Ati Masrif said...

hehe..macam2 akal budak2
lani kan...tapi kecik lg
comei je kelakuan tu :)

Dinas Aldi said...

Semoga KC berjaya dalam bidang akademik, insyaallah :)

Sz said...

hihihii..
cerdik betul!
boleh plak dia dapat idea sorok pensil tu ye kak...hehehee

Ibu n Abah said...

Sya..
KC dah kesekolah...
comei berbaju kurung biru...

suri solehah said...

budak2 sekarang dah bijak2kan serenok tgk telatah mereka

Cik SHiNJU said...

hehehe...bijak sungguh KC nih..

Daddy Ziyyad said...

mak ai, sampai tengah malam tiup belon! haha