Friday, November 18, 2011 By: kasihibu

SEMOGA TERCAPAI CITA CITA MU....

bila tanya anak anak semua cita cita nak jadi doktor, 
si ayong doktor sakit puan,
 si kak ngah nak jadi doktor gigi,
 kakak chantik kata nak jadi doktor haiwan 
si abang ariq belum lagi lah...


ceria je pesakit abang ariq nih...(,")
diorang ni kalau balik bahau di rumah makcik,
 inilah yng diorang buat 
nasib bak mak cik ada 2 unit

eh..... sudah tukar pesakit pulak yang periksa doktor (,")

ayong pulak jadi mangsa....


Semua orang ada kerja kan? ada berurusan dengan berbagai jenis ragam dan karenah manusia

yang sya nak tanya adalah...
kadang kan
bila orang lelaki hulur tangan untuk berjabat tangan dengan sya
sya rasa serba salah .... tp ada jugak sya  cakap
maaf ye, saya  orang islam,  tak boleh berjabat tangan dengan orang lelaki

Mana yang faham tu, say sorry lah dengan sya
tapi mana yang tak faham tu, dia tanya balik
pada sya.

Ada suatu hari sya sedang memandu  terdengar dalam Ikim 
kalau tak silap prof tu kata pasal menjaga air muka

tapi sayangnya sya tak sempat dengar sampai habis sebab ada urusan kerja
ada sesiapa yang boleh tolong beri pendapat ye?


6 jeJari meNulis:

mak encik | SZ said...

samalah kak ngah cita2 ngan sarah...
nak jadik dokter gigi...tp gigi dia dah rompongg...ihihihi..

pasal salam/berjabat tangan mmg slalu dilema gak kak...tp masa dulu2 la keje company non-muslim ... tp ada jugak yang paham ... buat2 la pegang benda lain kat tangan tu...

Zura said...

zura pernah dgr kak psl isu jabat tgn ni,dorg kate demi utk menjaga air muka kita salam sentuh hujung jek..
tp sbnrnye zura pon kompius gak la blh ke tak sbnrnye sbb mase tu dgr dah lame dah so mcm xberapa nk ingt..huhuu

kasihibu said...

mak encik
---------
semoga berjayalah anak anak kita tu kan?

bagus jugak idea tu..hehehe...
tp rasa macam pelik pulak setiap kali berurusan je pegang barang di tangan, kalau dlm keadaan berdiri ok lah, tp kalau duduk camno tu? ;p

kasihibu said...

zura
----
itulah masa tu tak sempat nak dengar habis, cuma ada dengar pasal menjaga air muka tu saja
selanjutnya tidak pasti lah pulak.

Anaa said...

KI,
memang kita yang bekerja susah sikit bab2 salam menyalam ni.. kalo orang Islam memang tak susah, sebab dia orang dah faham.. cuma yang bukan islam..

saya pernah bila dihulur tangan nak salam, saya cuma hangguk sambil buat signal, tak payah salam.. :)

anak sulung saya cita2 nak jadi angkasawan. hihi..

kasihibu said...

anaa
----
yup itu pun salah satu cara sya buat,tanda angguk dan senyum
tp bila terdengar pasal menjaga air muka tu, buat sya tertanya tanya sayangnya tak sempat mendengar habis ulasan / jawapan prof tu masa tu.

cita cita negarawan tu, menjadi angkasawan(,")