Friday, November 18, 2011 By: kasihibu

BERBELAH BAGI...


Baru tadi jemput  anak anak dara dari sekolah
yang jadi berbelah bagi hati ni

si ayong dapat tawaran untuk
 menjawat jawatan pengawas untuk sessi tahun depan

pertukaran sya tak pasti kelulusanya lagi
berbelah bagi sama ada nak terima atau tidak

sebab kalau di terima, tetiba awal awal tahun dapat arahan pertukaran
tak ke dah terbazir  terbiar sepasang baju pengawas tu
ke macamana ye?

14 jeJari meNulis:

Anaa said...

ye la kan... jadi serba salah.. baju budak sekolah skang ni bukan murah2.. baju kurung jer (tak masuk kain) dah 30 inggit (nengok kat supermarket tadi)....

kalo minggu pertama tak pakai baju pengawas tak leh ehh.. hihi.. beli je la dulu kot, pastu kalo dapat pertukaran jual kat pengawas2 yang ada kat sekolah lama tu.. jual la murah sikit.. :)

aanie said...

akak nak tukar tmpt keje ke?

Marina Monroe said...

Salam, tanya anak nak ke tak nak jadi pengawas kalau nak teruskan saja, kalau dpt pertukaran, baju tuh sedekah pada pengawas baru yg ambil alih..

IMANSHAH said...

Salam

Akak mintak tukar ke

azieazah said...

Tunggu la sehingga kepastian pertukaran itu.

baju pengawas senang saja nak cari. Itu lebih baik dari terbazir.

Kakzakie said...

Anak sulung kakak pun sama sebab dia target selepas PMR dia nak pindah sekolah tapi sekarang dia telah dilantik sebagai perwakilan pelajar. Kakak beli saja baju dan kalau dia dapat pindah kelak kakak bagikan baju itu pada kawan dia yg boleh pakai...

gedek! said...

Alaaa... takpe la...

kan dah dapat duit bantuan rm100 tu...?

haha

Mak Su said...

itulah kan... cepat2lah setelkan masalah pertukaran tu :)

Temuk said...

Tak mengapa. Terima saja. Tak? Kot tahun baru jadi tukar, jual atau sedekahkan pakaian pengawas tu.

Boleh tak terima dulu, beli pakaian bila sekolah tahun baru mula?

Amy Syaquena said...

kalau x bagi keputusan lagi x boleh ke kak...

sahromnasrudin said...

dianjurkan solat istikharah...insyaAllah ada petunjuknya nanti...

Azhariah Zuber said...

boleh jual kat pengawas sedia ada. Allah tahu apa yg terbaik.

kasihibu said...

terima kasih buat semua
sya dah buat keputusan biar aje ayong terima tawaran tu, an baju tu boleh di jadikan kenangan untuk dia jugak kan?

@cu SaYaNg said...

beli sepasang je dulu ok kot kak..at least tak de la terasa membazir setakat sepasang je...