Thursday, November 17, 2011 By: kasihibu

SEKITAR KETIBAAN HAJI AYAH DAN HAJJAH EMAK



selesai solat di masjid KLIA

 keluarga pak ndak tiba dari subang
Lepas tu baru kami konvoi pergi ke KLIA.

Anak anak dara dan si Kakak chantik serta sepupu dia
 tunggu dekat depan2 pagar besi
di laluan balai ketibaan tu diorang
Nampak je jemaah yang ramai ramai keluar tu

 terus jerit atukkk!!!!! Uwaaa!!!!!
Hehehehe…macamlah KLIA tu anak anak cucu atok dan uwa yang punya (,”)


  
  masa ni nak gerak balik dah,
 selepas selesai di serbu oleh anak anak dan cucu cucu
yang sangat best adalah sya adalah anak yang pertama
dapat salam peluk cium mak dan ayah...(,")
ambik berkat dalam IKim sya dengar ustaz tu kata macam tu..

  kakak chantik dan haji atok...

tak lepas tangan si KC dengan atok
tapi yang paling tragis adalah.....


taraaaa.....

~

~

~
~

~

~

budak ni lah..........anak bujang sya yang sorang!!!!

Aduhai..memang penat giler dengan ragam dia


Yang sya takut bila dia naik escalator tu, berlari lari anak dengan dia, penat ya amat…
Lagi satu dia duk tawaf dekat tiang bulat warna putih di tengah tengah ruang menunggu tu

Sampai sya kata atok dan uwa tawaf di Kaabah, ibu dangan abang tawaf di KLIA
Memang penat ya amat….


abang sudah penat!!!!

sampai di rumah lebih kurang jam 2.30 pagi macam tu
nagantuk, tapi tak puas berborak borak dengan mereka
di sebabkan mata sudah tak tertahan sya masuk tidur jugaklah

pagi pagi selepas subuh abang sya dan mak cik
bawak ayah pergi ke hospital jempol sebab sakit ayah datang semula
nasib tak tahan wad,
cuba masuk tiub salur tu bagi memudahkan ayah melawaskan air kecil saja.


dan pagi masa kemas beg beg tu sya terjumpa......




taraaaaaa...................lagi!!!!
~
~

~

~

~
~
gelang nostalgia.....(,")

dan sya ambik cincin besar saiz 18 batu hijau satu...
 sebab cantik lah itu saja...

Insya'allah sabtu pagi ni sya akan balik ke kampung
mana puas bermanja manja
dan mendengar pengalaman mak dan ayah di sana

Sekianlah saja untuk en3 tertunggak kali ini ye... (,")

11 jeJari meNulis:

Marina Monroe said...

Gelang lilit tuh memang cantik kan?

Acik Erna said...

assalam sya..alhamdulillah..dah selamat sampai ibubapa sya.
acik memang kerap tunggu orangbalik haji ni..masa erja diklia..bila dah ta kerja sana pulak..ada aje sedara mara yang mintak tolong..sebab ada kawan2 lagi disana..dapat la masuk dalam.tunggu di depan pintu kapal tu..

kasihibu said...

aunty
-----
ayah kata tak banyak di jual dah bentuk yg macam tu

kasihibu said...

acik
----
bak kata adik sya yg nurse tu, masa ni jugak acik nak tukar kerja

atuk said...

Assalamualaikum Kasih Ibu

moga memperolehi hj yg mabrul

Wassalam

gadisBunga said...

alhamdulilah..selamat sampainya haji dan hajjah...

:)

MulutPayau said...

Alhmdulillah dah selamat sampai....masa kecik2 dulu..mmng tnggu gelang lilit kalau ada sedara mara balik dari mekah....

kasihibu said...

atuk
----
w.salam
insya'allah moga begitulah hendaknya

kasihibu said...

GB
--
alhamdulillah..begitulah kaedahnya..

kasihibu said...

MP
--
kan?...memang di tunggu tunggu lepas tu ada kaler2 merah hitam kan?

munna said...

mmg nostalgia betul gelang tu..... skrg ni selalunya dpt buah tangan tasbih dan kurma dan kacang2 je