Thursday, November 3, 2011 By: kasihibu

MACAM MACAM CERITA YE....siri -2

memula campak satu tayar ke bawah dan pijak ye...
lepas tu...............


baling satu tayar yang lain dekat tayar yg di pijak tadi.....


hasilnya... taraaaa...

berguling guling riang tayar tu nak masuk dalam lori......


nampak je macam senang kan?

kejadian hari jumaat lepas, masa ambik anak anak dara di sekolah,
 sya terus pergi servis kereta
tukar minyak hitam...
 air filter dan tah apa apa lagi yang memang keperluan untuk keselamatan 
nasib baru lepas gaji kan? 
dapat jugak lah buat apa yang patut...

--------------------------------------------------

lepas tu bekejar kejar balik rumah sebab nak masak
petang tu enpakwe balik
mesti dia nak makan
takut nanti sya balik lepas kerja dah penat malas nak masak pulak
sya kejar kejar masa untuk masak

elok je masa selesai masak baru mandi siap siap untuk sambung kerja 
tak ada apa pun cuma program perlawanan badminton je petag tu
dah jadi wakil kan?
pergilah main game 4
tapi kalah lah pulak game ke final

-------------------------------------------------------------



 kueh yang paling sya suka...(,")

 banyak jugak kuantiti nya,
sampai ayong tanya  ibu nak jual kueh ke?

hari minggu pulak sya buat kueh kueh nih....

Semalam sya borak dengan mak mertua pasal kueh lompang dan kueh lopes

Ada harapan mak buat kueh tu petang ni
sebab bahan bahan memang dah ada di rumah.

Masa nilah nak menumpang kasih dengan mak mertua
menumpang makan air tangan mak mertua dok begitu?

heheheh.....bertuah punya anak menantu kan?




18 jeJari meNulis:

Yan said...

i suka sangat lopes style lama. Bungkus daun pisang.. bestt.. wangi.

kakcik said...

Arwah mak kakcik pandai buat kuih muih tradisional, tapi kakcik buat jemput2 pun keras! :(

sal said...

cerita bab makan yg sedap..
kuih onde2 pun akak suka..akak letak keledek ngan pulut gaul gaul baru letik inti kelapa...sgt sedap..

diana said...

saya pun paling suka buah melaka tu..
kalau buat saya boleh habis kan sorang je..
dia punye liat2 tu yang buat asyik mengunyah tu..kan??

Anaa said...

wah kuih gelang.. eh kuih keria.. suka suka..habis makan kena jilat jari..

Kakzakie said...

Sambil menumpang kasih, sambil jeling-jeling tengok petua dia masak Sya... lepas tu bolehlah ikut:)

kasihibu said...

k'yan
-----
itu yang mak mertua sya cerita, sebab tu semangat nak buat petang nih ;p

kasihibu said...

kakcik
------
air tangan masing masing berbezakan kak cik?
sya suka makan jadi kena suka belajar untuk buat (,")

kasihibu said...

sal
---
onde2 ada inti kelapa kan? kalau dah nama kueh tradisional memang sedap dan unik kan?

kasihibu said...

Diana
-----
kita boleh kawan!!! sama dgn akak sepiring pun boleh habiskan sorang, naknya gula tu masih keras lagi di dalam

kasihibu said...

anaa
-----
adik beradik tu gelang n keria

kasihibu said...

kakzakie
--------
ia betul tu..sya sangat setuju
sya belajar masak utara pun dari mak mertua dan tok pekan darat

JunAina said...

kadang2 kita masak sampai part kita tak reti mak le pulak masak...air tangan mak2 ni lagi besttt...ohohohhhh...

Acik Erna said...

sya..memang bertuah..bila lagi nak manja kan..

Adry@Daun said...

As salam Sya,
Buah melaka/buah mulong/onde2 di nogori namanya lain kn? Apa ye nama kuih tu? Kat sini buah melaka dijual sbg kuih sarapan pagi.. Blh nk mkn tiap2 hari..hehe...

gedek! said...

kueh yg bulat bulat tu boleh baling-baling macam tayar tu tak...?

akuzle ayu said...

itu sudah biasa bg sy...hihiihhi

Zul Fattah said...

teringat kat mek kg.. lama x makan kuih2 cam ni