Sunday, November 27, 2011 By: kasihibu

BERKELAH DI MANA MANA PUN BOLEH....

Kesian anak anak di hari minggu cuma berkampung di rumah je
sya malas nak keluar, nak sedia sarapan pun malas,
 lebih lagi enpakwe tak balik 
Lepas beli sarapan pagi , si kakak chantik kata 

KC: bu nanti pasang khemah dekat depan ye, boleh kakak main main

ibu malas lah kakak...

Lepas tu ika kata, bu kita sarapan dekat depan sajalah
 macam berkelah kelah tu
Ibu: ok....

sya parking kereta di luar pagar, lepas tu bentang tikar
boleh je kita berkelah di mana mana kan anak anak......(,")


 abang ariq  mengagau ikan bilis dalam nasi tu



  si kakak chantik, dia memang suka makan nasi lemak pakcik nih,
walau pun pedas berasap dia orang pertama habis makan dulu.

sedang mintak apa tah dekat ayong, telur tak silap
abang ariq suka makan telur




maka bersarapanlah adik beradik 
dan anak beranak tu di depan  rumah(,")

total nasi lemak 4 bungkus dan kueh yang selonggok tu rm4 ringgit

pagi tu berhabislah rm 8 untuk sarapan pagi
murah lah dan yang penting semua kenyang(,")

nota: en3 ni menunjukan sya sangat malas orangnya kan? 
cuba kira berapa perkataan malas yang ada dalam en3 nih *menyorok muka* malu

22 jeJari meNulis:

Chibi Maruko said...

makan reramai tu yang buat tambah sedap makan walau diparking sekalipun, betulkan,kita kat palong 8. kalau balik kampung memang akan lalu palong 1 tu....

MulutPayau said...

seronok jugak ya walau berkelah depan rumah....idea yg menarik...

zul permatang badak said...

masa budak2 suka sangat makan nasi depan tangga....
ya seronok dapat tengok org lalu lalang........

kasihibu said...

chibi
-----
betul tu teringgat masa kekecik macam tulah kaedahnya, seronok
walau pun tak sama tempat tp kita tetap sekampung.

kasihibu said...

MP
--
kesian anak anak tak ada aktiviti hari minggu layan kan sajalah

kasihibu said...

ZPB
---
seronok tengok orang lalu tu, jiran sya pun tumpang seronok tengok aktiviti anak anak ni.

Mya Elzara Batrisya said...

untung nyer ader garaj kat umah.. klu cam saya nie kak.. duk umah flat... klu makan kat luar.. alamat kena gelak guling2 ngan jiran tetangga.. hehehe...

idea akak mmg Terbaekkkk!!!!

Ibu n Abah said...

Sha...
Nasi le ak oedas berasap...
Nak tompang, boleh?

kasihibu said...

mama mya balqis
---------------
tapi bab nak membasuh sekali seminggu tu yg malas,
penat jugak dik, yang untungnya ada ruang saja.
duduk flat pun boleh apa, dekat balkoni lagi boleh tengok orang lalu lalang dkt bawah

kasihibu said...

akak
----
betul tu pedas pedas berapi yang sedap kan? lepas tu meragau cari air

boleh je kalau nak berkelah di sini tp depan rumah lah ;p

azieazah said...

Laaa paling ketara nampak malasnya, sebab mak bebudak tu tak buat pun air yang sedap skit.

Baginya air kosong jer? alahaiiii.... hehehehe

kasihibu said...

kak azie
--------
gelak besar sya baca komen ni, tp sebenarnya diorang memang tak minum air manis bila sarapan, cuma masa sekolah je sya memang paksa diorang minum air milo atau pun nestum susu (,")

Kak Aya said...

salam ziarah,
nanti nak tiru la idea ni,berkelah depan pintu pagar...bagus-bagus...

Temuk said...

Bukan ibu malas. Ibu baik. Akur kepada permintaan anak-anak dan beri mereka peluang tukar selera. Anak-anak pula kreatif dalam menentukan tempat makan!

akuzle ayu said...

ohkey, sis...kiter geng!!

al-lavendari said...

jom berkelah kat kompleks sukan Paroi pulak. kata nak datang. tak nampak pun kelibat awak. hari ini pakngah buat entri tentang kompleks tu.

munna said...

mmg seronok makan ramai2 ni... munna ngan family pun selalu makan kat depan rumah..lagi2 bila berkumpul adik beradik...

Zaitun said...

Kak Zai pun selalu berkelah kat depan rumah aje.

mRs sYa said...

hehehehe...terbaiklah kak..

syida pun baru 1st time bwk budak 2 org tu kelah kat pd..tupun mak ajak..klu x tak pegi2 la (x ske kene pasir pantai nnt time basuh baju penuh je pasir2 halus tu)

cikceriacorner said...

salam akak..

bestnye...seronok mkn ramai2..mkn kat luau uma pon best..seronok..

Anaa said...

KI,
sukaaa baca, sukaa tengok gambar.. terbayang2 anak2 saya bekelah cam tu.. nak buat jugak ler lepas ni.. hihi..

saya pun sama jugak, banyak mim alif lam sin dari rajin.. kuikui..

pena rozie said...

Seronok tu....