Thursday, October 20, 2011 By: kasihibu

IKUT TARIKH LAHIR?

sejak lesen hilang tahun 2005 tu sya terus
 perbaharui lesen sampai 3 tahun senang (,")


Sya sangat setuju jugak cadangan tu
perbaharui  lesen ikut tarikh lahir, sebab semua orang ingat tarikh lahir
mana ada orang lupa tarikh lahir masing masing kan?
tarikh lahir orang tersayang
tarikh lahir ahli keluarga

Macam sya ambil lesen B2'D masa mengandung si Nur Atika tahun 2001
kiranya dah 9 tahun++
masa nak ambik tu dekat Langkawi masa tu
seronok lah masa ujian, bukan banyak kereta pun, jalan pun tak sesak

tapi nak ambik lesen masa tu kena ada surat kebenaran dari enpakwe
sebab sya sedang mengandung 3 bulan ,
takut ada apa apa risiko masa belajar memandu tu,
bila dah ada surat kebenaran dari enpakwe baru sya boleh ambil lesen kereta.

Bila pindah di Shah Alam
ha.....memula tu menagis nak bawak kereta takutt!!!!!

Naik kereta je, mula nak memandu je ketar kaki, memang ketar sungguh
Sampai sya kena ambik kelas 1 jam untuk sesuaikan diri dgn suasana memandu di Shah Alam tu

Dalam satu jam tu, belajar lalu bulatan, belajar lalu jalan sesak, lalu lebuhraya
Dan magic nya lepas habis kelas satu jam bayaran RM 50.00

terus sya boleh memandu dengan jayanya
kelakar pun ada bila ingat ingat balik.

21 jeJari meNulis:

mak encik | SZ said...

akakkkk...
sungguh muda remaja gambar kat lesen itu! ihikssss

kasihibu said...

sz
--
hehehehe..gitulah kaedahnya 9 tahun yang sudah ;p

Adry@Daun said...

As salam Sya,
Saya krg setuju dgn langkah ni. Bkn semua org lupa utk memperbaharui lesen memandu. Skrg mcm2 gadjet ada yg blh kita guna utk ingatkn kita tentang sesuatu yg perlu dibuat. Plg mudah, mobile phone kita. Set je tarikh utk kita baharui lesen tu. Setakat ni saya tak pernah miss tarikh utk memperbaharui lesen memandu.

P/s: Muda belia tu Sya dlm gmbr lesen memandu..

kasihibu said...

adry
----
memang betul tak semua orang lupa tarikh tamat lesen tu
dan ada kemudahan untuk kita ingat tarikh tu kan?

p/s: gambar tu 10 tahun yg lepas hehehehe ;p

kakcik said...

Ada orang, tarikh lahir sendiri pun tak ingat. Cemana tu?? :)

Pia said...

"owh..kaedahnya untuk mengelakkan lupa lah..bagus2.."

munna said...

mmg selalu lupa bila mati lesen....nasib baik ada entry ni baru teringat nak check

atuk said...

Assalamualaikum Kasih Ibu

ramai orang yg ingat tarikh untuk membarui lesennya drp yg tak ingat

Wassalam

ibuintan said...

lesen memandu akak tamat 7 nov nanti... insyaallah sentiasa ingat selepas peristiwa 4 tahun lepas - lupa perbaharui setelah 10 bulan tamat

bila suami sya mula bertugas di ppk rompin tu

Adry@Daun said...

Aik...takdok dah gmbr lesen tu. Tuan dia dh sembunyi...

Acik Erna said...

sya..lesen akak tahun 1989..tapi kan sekali pun tak prnah bawak..cuma perbaharui lesen je..he he

azieazah said...

Ohh namanya Siti Hajar yaaa...."_

MulutPayau said...

selalu bawak keta time lesen mati...bukan apa..kes lupa jugak..

suri solehah said...

seb baik masa amik lesen dulu kat luar..datang duk langkawi..relek je bawak keta..huhu

Yasminhamid said...

pernah gak beberapa kali lupa tarikh renew lesen...selamba jer bawa time tak tau.. bila dah tau... ketar pulak nak bawa keta balik..

Dinas Aldi said...

Alhamdulillah sampai setakat ni saya belum pernah lupa lagi nak perbaharui walaupun dah 21 tahun pegang lesen memandu. Leceh jugaklah nak kena tukar ikut tarikh lahir. Orang lain yg lupa, kita plak yg menanggung akibatnya.

sal said...

org dalam lesen tu..
muda remaja..
tentu semangat nk memandu..

kasihibu said...

kakcik
-------
betul tu, ada jugak yg tak ingat tarikh lahir sendiri, habis camno?


Pia
---
maknaya setiap tahun jpj kena siapkan kad birthday masa kita re-new tu ;p


munna
-----
heheheh...

kasihibu said...

atuk
----
w.salam, betul tu bukan semua orang terlupa kan?


ibuintan
--------
sehari sebelum slps raya korban tu kak, maaknaya kena buat hari jumaat tu kan?

dia dah bertugas di sana awal bulan ni ppk rompin n9.

Adry@Daun
---------
hehehe..adolah



Acik Erna
---------
sama mcm kakak ipar sya
bawak lah kak, sya yakin akak boleh ;p


azieazah
--------
ialah kak zie


MulutPayau
----------
lepas ni kena selalu beringat nih ;p


suri solehah
------------
kan? pejam mata mesti tak sampai *gurau*

tp kalau musim perayaan atau cuti sekolah jem jugak jalan raya di pekan kuah tu kan?


Yasminhamid
-----------
heheheheh...adalah betul kaedahnya (,")


Dinas Aldi
----------
21 tahun. lama jugak tu, kalau lesen sya 9 thn ++ lesen kereta campur umur lesen motor 13 tahun
itu pun masa nak buat z-z tu nyaris nak kantoi.



sal
---
hehehehe....dulo dulo lah ;p

kakcik said...

Gamabar enariq masa dalam perut pun ada, ya? :)

Mya Elzara Batrisya said...

Cantiknyerr akak!!!