Tuesday, October 18, 2011 By: kasihibu

MERAPU

              Di suatu petang yang best
      ibu bergurau gurau  dgn en ariq
                     yang sedang baring menyusu

ini mulut kata ibu sambil pegang telinga

bukan telinga lah bu....

ini mata sambil pegang hidung en ariq

bukan ini hidung

ini tangan sambil pegang kaki enariq

bukan ini kaki

heheheheh....kisahnya kalau tak ada suami di rumah
merapu jelah dgn anak anak gayanya
(,")

p/s  walau pun suami tak ada di rumah, kena masak jugak untuk anak anak kan?
tak sampai hati nak biar anak anak makan bungkus.

20 jeJari meNulis:

Jiejah @ Iza said...

sehari dua bleh la kak mkn nasi bungkus ..kalau hari² kesiannnnn. tekak kita pun naik kembang hehhe

kasihibu said...

mommy
-----
betul tu, lagi satu tak puas makan kan?

~ yus ~ said...

Setuju dengan jiejah, tekak sendiri pun kembang asyik makan nasi bungkus nanti..hehe

tapi betullah kak, bila suami OS, mood masak pun merudum kan kak...:)

Yasminhamid said...

sekali sekala boleh la.. kalau dah selalu jemu gak makan luar...kan?

kasihibu said...

yus
---
kalau semua tak ada , tinggal sorang, mahu sanggup tak makan kot ;p
ni ada anak anak tak sampai hati, kesian dgn diorang

kasihibu said...

min
----
min sesekali makan di luar atau bungkus makanan ok lah
kalau selalu sangat sampai tak tahu nak makan apa pulak

nyanyisunyi said...

akak ni selama2nya tkde suami tp memang tiap hari kena masak..sebab anak2 mst tguk apa ada atas meja.

Pia said...

"kdg2 makan gak kt luar/beli tapau jer..tp jarang sgt,kalau selalu payahlah sbb ank2 tk dpt rasa air tangan ibu....kan..kan.."

MulutPayau said...

nasi bngkus tu jarang2 makan bolehlah...tapi lebih baik masak sndiri utk anak2 walau ringkas...

Yunus Badawi said...

Pandai enariq kerana tak senang dikelirukan oleh ibunya.

Tak baik tau buat budak konfius hehehe

Yunus Badawi said...

lama ke en suami takde kat rumah? Kalau setakat semalam dua apa salahnya makan bungkus? hehehe

ahmad humairi said...

"ini nasi bungkus"

"bukan....ini bukan yang beli punya..."

Acik Erna said...

sya..tu yang bagusnya..ibu tetap memasak untuk anak2.

sahromnasrudin said...

mkn nasi bungkus sesekali boleh la..klu selalu....byk ajinomoto huhuhh

kakyong said...

hari2 harus masak.. sian anak2 kelaparan... :)

Azhariah Zuber said...

bagusnya awak. sy memang beli bungkus je. depa makan sikit sgt. hehe

mak encik | SZ said...

anak2 lah buat riuh rumah ye kak...

al-lavendari said...

kenapa dihitamkan no kp tu ? takut orang tahu umur awak ye ?

kasihibu said...

pakngah
-------
silap ruang komen nih..
umur sya tahun ni dah 38 tahun pun, no kp tu kan rahsia

Aku Ibu Muda said...

yuhuuu kak eja....ahad ni g gath umah kakcik kan :) lama tak jumpa...hehe