Tuesday, August 2, 2011 By: kasihibu

SECAWAN PUN JADI.......


satu cawan (3) sudu dan 3 bersaudara.......


Balik kampung jengok keluarga,
tambahan uwan kakinya luka terkena parang masa menyisir pisang

tapi sekarang sudah sembuh, luka dah kering dan
macam biasa anak anak memang tak bagi mak buat kerja apa apa pun,
kalau boleh suruh mak dan ayah duduk je rumah di Bahau tu
tak lah ada kerja kerja yg mereka nak buat
kalau duduk di kampung tu, macam macam yang nak di usik,
tp orang tua, mana tahan duduk lama lama di rumah yang ada taanah cuma sekangkang kingkong
sakit sakit badan kalau duduk sesaja, alasan merekalah kan?

nota: semoga mak dan ayah di beri kesihatan yang baik  untuk mereka mudah melakukan dan menjalani ibadah puasa dan bertarawih sepanjang bulan yang mulia ini amin....


13 jeJari meNulis:

Yasminhamid said...

hRp2 cepat sembuh lukanya.. mak saya pulak jatuh moto masa nak ke masjid dengan ayah..

IMANSHAH said...

salam kak

teringat pula mak kat kg..kali ni adik je balik sambut puasa di sana

IMANSHAH said...

salam kak

teringat pula mak kat kg..kali ni adik je balik sambut puasa di sana

Marina Monroe said...

3 sudu 1 cawan, memang tak sabar nak tunggu giliran dapat celup air..he he he

Acik Erna said...

assalam sya..semoga doa2 sya buat ayahbonda dimakbulkan..

sayangsayangibu said...

min
---
harapnya begitulah, kesian mak dan ayah min semoga mereka tidak ada kecederaan yg serius.

sayangsayangibu said...

imanshah
--------
w.salam bila kita dah duduk jauh dari mereka, sayu je tak dapat bersama mereka kan?
harap mak iman sehat dan sejahtera untuk melakukan ibadat puasa dan bertarawih.

sayangsayangibu said...

aunty
-----
hehehehe...memang pun sampai tumpah tumpah sbb berebut, tp sangat comel je aksi diorang ber3 tu.

Sz said...

alahai sian uwannya ye kak...
mmg pun orang tua kita ni mana mahunya dok lama2 kat umah anak2...
rasanya macam kita esok2 tua la..lagi selesa dok umah sendiri..nak bangun, nak tido, tekuak tlentang..ehehee...

sayangsayangibu said...

sz
---
kan? mereka dah biasa ada je benda yg nak di buat, bila duduk di rumah taman, itu yg tak menahan lama tu.

Dinas Aldi said...

semoga maknya cepat sembuh, insyaallah!

en_me said...

moga kaki bonda cepat semboh tewww..

Acik said...

x rated nih! :)