Monday, August 8, 2011 By: kasihibu

PATUTLAH BUNYI KEPEH..KEPEH.....

Petang khamis tu balik dari ambik anak anak dara di sekolah, sampai di rumah ada bunyi kepeh..kepeh...
tp masa tu tayar tak lah terus pancit, cuma bunyi tu tak tahu dari bahagian mana
pagi pagi  nak keluar rumah baru sedar tayar dah pancit...
alahaaaiiiii..........

tak perasan lagi sebab apa, bila hantar bengkel baru nampak rupanya
skru yang terpacak dekat tayar  laaa........patut pun.........
nasib baik rm 5 henggit je, sbb kereta ni baru je masuk bengkel sbb minyak hitam bocor
hangus rm 350.00 sebab kena bukak enjin
tp tak apalah asal dah elok dan selamat di pandu  ambik dan hantar anak anak di sekolah itu yang penting kan?
~ KESELAMATAN LEBIH DI UTAMAKAN~

 


14 jeJari meNulis:

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

Alhamdulillah
tak jadi apa2 yg merbahaya

SELAMAT BERPUASA

Wassalam

Ibu n Abah said...

Sya...
bila ada kenderaan sendiri.. semua perkara nak kena kira...
waima sebiji skru pun atas tanggungjawap kita...
nak guna pengangkutan awam belum begitu dipermudahkan untuk kita...
nak tak hendak... terfaksalah menanggungnya...
Ada kereta bukan lambang kemewahan macam zaman 70an dulu...
sekarang kereta memang keperluan yang sangat berguna untuk tiap keluarga....
- opppsssss macam nak buat entry pulak...
sorri...!!!!!!
Wasallam...

Dinas Aldi said...

Tu diaaa, ganas sungguh rupa skru yg telah mencerobohi tayar tu, hehehe!

rynas said...

nasib baik sedar...

ibuintan said...

laa... ingatkan bunyi apa tadi


betul tu sya... keselamatan lebih utama duit habis boleh cari semula

zul permatang badak said...

tayar pancit....memang meresahkan,walaupun ada tayar ganti tapi,kalau kena cuaca panas terik.....sudah tentu berpeluh .....

Temuk said...

Tampal tayar rasa murah. Ganti tayar ada sikit rasa 'marah'. Hihihi. Kekadang terasa banyak betul kos berkereta. Tapi memang perlu & itu adalah juga pelaburan utk ahli keluarga, terutama anak-anak.

Pakcik selalu berasa hairan bagaimana benda-benda spt paku besar, skru, atau juga kayu, begitu mudah menusuk getah tayar yang begitu keras.

ahmad humairi said...

x ngape...keta banyak baik memang camtu...

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

yg penting, perkara mcm nie tak terjadi di hiway kan....

Che Mid said...

Itulah orang pompuan ni kan.. dah bunyi kepeh kepeh pun boleh buat deekk je lagi..

cikceriacorner said...

nasib baik xde ape2 kan kak...

Hanis Azla said...

selalu juga terkena mcm tu.. Nasib baik rm5 aje kan.. Dan bersyukur sgt sbb tak jadi apa2..

Zaitun said...

Nasib baik tak perlu keluarkan banyak duit kalau tak tentu kurang duit raya,hehe....

ana said...

adoi...plg tension klu kete rosak kan?