Friday, July 29, 2011 By: kasihibu

PISANG 3 BERADIK

Pernah tengok tak pisang 3 beradik , sya ada pisang 3 beradik tu, nak kenal ?


~

~

~



~



~

~

~

taraaaaaa............................


ni lah pokok pisang 3 beradik (,")


berbunga jantung pisang hati sya bila tengok pokok pisang ni dah berjantung 
tapi malangnya sya pun tak tahu pisang apa yang di tanam ni
main tanam je, sebab ambik benih masa duduk di rumah lama dulu.


nak tahu sya tanam di tanah sebelah mana?,
haa.. inilah untungnya duduk rumah 3 dari tepi..
kira tanah sekangkang kingkong rizab taman perumahan tu, boleh lah menumpang bercucuk tanam (,")


 sya ambik gambar ni dari dalam pagar rumah,
 kira jenuh jugak nak bawak air untuk siram pokok pisang 3 beradik tu,
 itu pun kekadang terlupa nak menyiram


yang bawah ni operasi  bersih sya yang dah berjaya di buat hari minggu lepas,
tengok hari ni dah layu layuan mati  kutu dah pokok lalang dan semak tu di rumah jiran,
kalau sya terajin sikit lagi bolehlah menumpang menanam jagung barang sepokok dua...
hehehehehe.............

pemandangan sebelum dan selepas.....

rajin tak sya?
rajin kan.....kan...kan?
tp rasa miang miang badan
sebab pokok lalang tu macam jenis daun lalang tu.

nota: peluh jantan betina keluar sebab nak tebas lalang yg tinggi tu.

20 jeJari meNulis:

Yunus Badawi said...

pon pon

cop tempat

Yunus Badawi said...

Memang awak rajin.

Apa kata esok awak datang bersihkan tanah sekangkang kingkong yg di rumah saya pulak. Bulan puasa nanti letih nak buat semua tu hehehe

Yunus Badawi said...

Apasal panggil pisang 3 beradik? Sebab ada 3 pokok ke?

Kalau ada beratus2 pokok nak panggil apa? Pisang satu kampung ek hehehe

Yunus Badawi said...

Pagar yg cantik tu rumah Eja atau rumah jiran?

Yunus Badawi said...

Ok cukuplah 5.

Kuota saya cuma 4 hahaha

Kakzakie said...

Hasil org ringan tangan inilah dia sya. Adil kan... tak lama bolehlah makan pisang tu...

sayangsayangibu said...

YB
--
ponnn..pin..pin...
hehehehe.... terkejut hari jumaat nih(,")
sobab tetibo je YB ampang datang

sayangsayangibu said...

YB 2
---
hehehe...kita memang rajin...
boleh lah saja, tp rasanya rumah YB bukan sekangkang kingkong, tp sekangkang gorila lagi

sayangsayangibu said...

YB 3
----
sbb memula tanam memang 3 beradik tu je, lepas tu beradik adik pulak lagi...enpakwe dah nasihat tebang je anak anak pisang tu supaya boleh dapat hasil yg elok

sayangsayangibu said...

YB 4
----
mana ada cantik, ada kaler2 sikit tu je yg nampak mcm cantik

sayangsayangibu said...

YB 5
----
heheheh...balas dendam ye? seronokkan?

sayangsayangibu said...

kakzakie
--------
sya memang suka tengok pokok2 tp masalahnya bila dah tanam dlm pasu si ariq pulak tukang cabut, bantut nak menanam lagi.

Ibu n Abah said...

Sya...
sya mmg rajin..
ehem...
bila masak pisang tiga beradik nanti... bagitau ler...
:)... bgtau jer....

sayangsayangibu said...

akak
----
haruslah panggil lori jugak macam akak, sbb nak pasarkan pisang pisang tu buat kerepek di banting nih.. ;p

Daddy Ziyyad said...

siap potongkan lalang rumah jiran..ekekeke..bagus....kalau saya saya call aja jiran tu suruh dia potong! haha

sayangsayangibu said...

daddy ziyyad
------------
jiran tu org kaya kot? beli rumah sekadar nak ternak lalang, dah banyak kali majlis saman sebab semak smun tu, malas nak telefon selalu
lg pun lalang dah menjengok rumah tak sanggup nak tengok, sbb tu ringankan tulang tebas sikit2.

gadisBunga said...

lain beno rupe sebelum dan selepas. huhu~

DrSinga said...

keciknya king kong punya kangkang

sayangsayangibu said...

GB
--
memang lain, dah tak risau ada makhluk menjalar tetiba, panjang menjurai lalang tu
tak sanggup nak tengok bunga lalang tu terbang sampai ke bilik kalau tingkap tu di buka.

sayangsayangibu said...

doc
---
kingkong yang besar tau, bukan anak kingkong.. (,")