Wednesday, July 20, 2011 By: kasihibu

IBU MEMANG SUPERWOMEN.....

                                                                          
        kacau kacau......                                        siap adunan...

                                 sedia untuk di ngap                     tetiba si Ika ni terjaga
                                                   
 kinabaju dalam beg dari balik kampung,
dalam bakul 3 hari punya basuhan dan siap untuk di susun..



 

Kisahnya malam tadi, sebelum masuk tidur tengok,
esok macam tak ada apa untuk di buat sarapan pagi


Lepas tu sya tengok pisang dah masak ranum dalam peti ais

Ada bahan bahan untuk buat kek pisang, tp fikir punya fikir malas nak bakar guna oven,
sya cadang nak kukus sajelah


Dalam fikiran dah set, masa buat kek sementara tunggu masak
nak lipat kain yang dan tinggi macam gunung kinabaju kinabalu tu.
memang tak boleh tidur


Atau pun nak iron baju baju kerja

Maka jam 11++ gigihkan diri mengadun bahan bahan kek 

Tepat jam 1255, barulah selesai semua kerja
Siap kek yang di kukus , aktiviti melipat dan susun kinabaju pun siap

Sebelum tidur pekena kek pisang dulu

Sedang syok2 makan si Ika bangun tidur

Keluar bilik dia tanya

Ibu buat kek ke?

mmmmm...untuk sarapan dan bekal esok

dia pun sama melayan makan kek juga

jadinya jam 1.30++ baru sya berjaya masuk tido

rasa berbaloi jugak sebab siap lipat kain baju sekali,

malu bila enpakwe masuk bilik belakang kain baju tak lipat lagi.

memang superwomen kan?
sejam dua siap beberapa kerja...(,”)



16 jeJari meNulis:

Adry@Daun said...

As salam Sya, salah satu pantang bagi pisang adalah menyimpannya dlm peti sejuk.. Ia blh memudaratkn kshtn jika dimkn.

sayangsayangibu said...

adry
----
w.salam
ia ke? baru hari ni tahu..
boleh buat en3 pasal tu tak? sbb memang tak tahu pantangnya macma tu.

Ibu n Abah said...

superwoman..
superwoman..
nanti kita nak sikit kek pisang tu, boleh?...

Acik Erna said...

sya..kalau akak dah kul 11 lebih tu..tak mau dah mata ni nak celik..
memang sya superwoman.

sayangsayangibu said...

akak
----
pagi tadi je dah selesai buat sarapan dan bekal..lain kali ye (,")

sayangsayangibu said...

acik erna
---------
kalau tengok tak ada pa nka di baut sarapan, risau jugak hati memang tak boleh tidur
sbb tu gagahkan juga masak malam tadi, rasa berbaloi jugak sebab siap lipat kain baju sekai, malu bila enpakwe masuk bilik belakang kain baju tak lipat lagi.

cheqna said...

memang superpower ni...
cheqna kalau dah lebih kul 10 jangan harap heheheheh tido le jawabnya..
kek pisang??feveret tu..

Che Mid said...

Yang itam-itam dalam kek pisang tu apa.. takkan bijik pisang kut hi hi

ibuintan said...

syabas...sya memang superwomen, akak bab lipat baju ..supermalas

sedapnya kek pisang

sayangsayangibu said...

ceqna
-----
bila dah ada keluarga memang jadi superwomen teruslah
tambahan bila anak anak suka makan

sayangsayangibu said...

che mid
-------
yg hitam hitam tu biji coklat ;p
*coklat chips*

sya lupa ambik resepi tu dimana, tp memang senag dan dah mintak izin dari tuan punya blog pun ambik resepi tu.

sayangsayangibu said...

ibuintan
--------
malulah dgn enpakwe, kalau dia masuk bilik belakang tu baju masih tak berlipat lipat
malas malas pun kena rajin rajin jugak ;p

IMANSHAH said...

nampak sodap...tambah2 saya suka pisang

sayangsayangibu said...

imanshah
--------
memang sedap dan senang nak buat
pagi tu selesai untuk sarapan dan bekalan.

~ yus ~ said...

cayalah kak...

malam2 sempat lagi tu buat kek...:)

bobhandburry said...

Salam kunjungan.. blog menarik ;)
-zu
http://www.zuwairiaiman.com