Tuesday, July 19, 2011 By: kasihibu

GUNDAH GELANA....................

sayu je hati ni
sejak balik dari kampung hari tu

ntah apa apa tah
sya dan acip sedang basuh  basuh pinggan  lepas tu budak putih si minmin masuk bilik air
pastu terjadilah perbualan gini

                                                                      yang ni cicak
yang ni minmin


Acip: alahai minmin...nak apa ni masuk sini
sya: ntah sibuk jek, simbah air kang

acip|:alang nak tahu tak, masa ayah balut luka kaki mak kan, tetiba minmin datang cium cium kaki mak
pastu ayah cakap, jauhlah minmin, oghang sibuk2 dio pun sibuk nak mengesel

sya dan acip gegelak lah
pastu acip sambung lagi:  tahulah minmin...syurga tu bawah tapak kaki omak
janganlah mengesel gesel lelebih....
(* tetibo kitorang berduo sesedih *)

Acip: alang nak tahu tak minmin ni kan, kalau ayah balik je, dia punya sambut, manja manja lebih
macamanalah nanti ayah dan mak ke Makkah 2 bulan nanti kan ?
mahu kurus si minmin ngan cicak nih

mahu kalau masa kita g jeput mak dengan ayah di KLIA nanti diorang yang lebih lebih kan?
mengiau-ngiau dalam sangkar.

dalam sedih sedih kita orang gelak gelak jugak

Tapi kan..sebenarnya kami ni anak beranak lagi lah sedih
sebab tak pernah berpisah lama lama dengan mak ayah, jauh pulak tu

masa sya tulis en3 ni kan, hati ni sedih je bergelora aje
tambahan pulak kan
mak dan ayah bukanlah sihat dan kuat sangat
sedih hati ni
rasa macam tak sanggup nak berpisah

sebenarnya kami semua gembira, tp dalam gembira sedih sayu jugak di hati ni

Tambahan kan................

bertambah tambah sedih bila jiran dekat rumah
suami isteri pergi umrah bulan Mei lepas
tp kan..........................

yang balik cuma isteri saja
sebab kan.......................................


suami di panggil mengadap Illahi  di serang strok masa di Madinah
Al fatihah....

inilah entry yang buat sya  sangat sangat sedih

*semoga dipermudahkan segala urusan semasa mak dan ayah menjadi tetamuNya nanti Insya'allah..*

9 jeJari meNulis:

kakcik said...

InsyaAllah segalanya akan dipermudahkanNya nanti. Amin.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Saya yang dengar pun dah sedih macam manalah perasaan jiran akak tu...

semoga dia tabah.

sayangsayangibu said...

kakcik
------
mudah mudahan begitulah, sya ni emo lelebih kalau pasal mak dan ayah....

ibuintan said...

insyaallah Sya... moga semuanya dipermudahkan nanti, memang sedih dan hiba melepaskan mereka...akak pun dah merasainya

sayangsayangibu said...

reen
----
ajal dan maut ketentuanNya kan?
tp sedihlah macam tu kan, dah tentu jauh dan kata orang tak dapat tengok muka dapat menziarahi kubur pun tak apa.

sayangsayangibu said...

ibuintan
--------
sya sedih juga bila temgok muka adik( mak cik) sebab tinggallah dia sorang dan kucing2 tu
*tambah sedih ni bila sebut pasal kakcik*

ahmad humairi said...

Saya juga sedih niii...meninggalkan sekolah lama ke sekolah baru....huuu

sayangsayangibu said...

AH
---
tempat lama di tinggalkan, mesti rindu suasana nanti kan?

cikceriacorner said...

salam akak..

setiap ape yg berlaku ada hikmahnye..

semoga segala urusan dipermudahkan..:)