Friday, July 22, 2011 By: kasihibu

BELAJAR KAYUH....


dia ingat boleh kayuh kot?

 
 lawak tui budak kecik nih...

 
ha...camtu baru betul sayang oiii.....


enariq ni suka sangat bila dapat kayuh basikal
sya ingat lagi di memula kayuh basikal yg untuk umur 4-5 tahun tu,
 kira kakak2  dia punya
punya usaha dia mengayuh, sebelum tu dia seret je basikal tu
sebab ada roda kecik kiri kanan tu, dia gigihkan naik dan kayuh

tp beberapa kali jatuh
enpakwe memang tak galakkan, anak anak bermain basikal
sebab dia tak mahu anak nak jatuh dan cedera.


bagi sya pulak kesian anak anak tak dapat kayuh kayuh basikal
tp bila di fikirkan mungkin ada baiknya jugak kan?

26 jeJari meNulis:

eelobor said...

huhuhu, cmne lah dia dapat idea nak kayuh tu yer? hihihihi

sayangsayangibu said...

eelobor
-------
umur 2 tahun baya baya gitu, macam macam diorang nak buat

IMANSHAH said...

alahai maknya pun bagi kesian dia

Daddy Ziyyad said...

ekekekekkee...

tak pecah ke basikal mini tu dibuat macam tu? :)

ibuintan said...

sya...

knapa tak bagi anak2 naik basikal, sian diorang .. takpe jatuh sikit2 je

bagi anak2 pengalaman yg pernah kita rasa dulu

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kekeke...

tak rosak ke kak ?

diana said...

saya pulak nak anak belajar naik basikal..anak perempuan.
tak pe la jatuh pun..
tambah pulak anak lelaki kena la belajar melasak kan diri..
itu baru lelaki..:)
takut nanti bila dah besar jatuh je sikit dah menangis..:p

Yasminhamid said...

hihihi... cutenya...

maiyah said...

assalam..

tgk keletah bebudak mmg sronok kan :)

Acik Erna said...

assalam sya..adui sya..kecik beno tu..camana nak kayuh..he he..budak2 macam2 ragam kan..

Amy Syaquena said...

kretif sungguh la , budak2 macam2 idea dorang nie

Temuk said...

Kanak-kanak sekarang cepat belajar dari persekitarannya. Macam-macam gajet elektrik & elektronik mereka pegang walau umur baru setahun lebih. Baguslah, ketara mental mereka berkembang, cuma kita kenalah awasi jangan mereka menjadi terdedah kepada bahaya. Kerja 'pengawasan' oleh para ibu pun jadi mengembang dalam zaman kemajuan yang pesat ni, kana sayangsayangibu? Salam bahagia.

Kakzakie said...

Usia macam enariq tengah mencari apa saja. Minda dia sentiasa mencuba benda baru....

sayangsayangibu said...

imanshah
--------
kalau di kampung dari pagi sampai ke petang diorang main basikal
jenuh jadi mak tarzan suh masuk rumah

sayangsayangibu said...

daddy ziyyad
------------
memang patah dah tak sempurna

sayangsayangibu said...

ibuintan
--------
kalau ikutkan hati sya memang bagi je diorang naik basikal, siap nak belikan lagi yg besar punya tu
tp enpakwe tak bagi, dia kata tak mahu anak anak dia jatuh luka.

sayangsayangibu said...

reen
----
bukan tak rosak lagi parah dah patahnya

sayangsayangibu said...

Diana
-----
samalah kita, tp enpakwe memang tak benarkan
nak buat camnokan
tp bila diorang balik kampung, lepas bebaslah dari pagi sampai ke petang main basikal

sayangsayangibu said...

min
---
dia buat muka selamba je..

sayangsayangibu said...

maiyah
------
menghiburkan kadang bila teringgat boleh senyum sendiri

sayangsayangibu said...

acik erna
---------
w.salam, kak bukan basikal je, kereta mini, lori bas segala dia buat naik macam tu.

sayangsayangibu said...

amy
---
memang pun tak terjangkau dek akal.

sayangsayangibu said...

pakcik temuk
-----------
w.salam
anak anak sya gajet2 macam tu hari cuti saja,
memang ibubapa sekarang kena lebih mengawal aktiviti anak anak
sebab anak anak sekarang terlalu terdedah dgn dunia tanpa sempadan.

sayangsayangibu said...

kakzakie
--------
macam macam benda dia nak cuba buat dan buat.

ibundo said...

hahaha.. tegelak besar ni..

hanez said...

salam,

saya follow blog ini..