Thursday, June 23, 2011 By: kasihibu

MENAHAN BAU...


Alhamdulillah enpakwe sya tak merokok

sesiapa yang dapat suami merokok tu, kesian lah pulak menahan bau kan?

maaflah kalau ada yang tak suka en3 nih

ceritanya..
pagi tadi hantar anak anak kecik di rumah mama diaorang,
turun tangga selisih dengan jiran mama tu,
senyum2 dan tegur2 lah juga

tp sya tak tahan bau rokok

ya Allah rasa nak m****h...loya tekak , sbb macam kuat je bau rokok tu

--------------------------------------------------------------------------

Suatu hari enpakwe cerita

ada kawan sekerja dia buat gurau, pelawa enpakwe merokok
sedang dah tahu dia bukan merokok

sekali enpakwe terus kata
Setahu saya fatwa N.Selangor mengharamkan rokok
Lepas tu terus kawan tu malu sendiri, bergerak ke tempat lain.

bergurau tak kena tempat
sekali kena sedasss...
siapa suruh kan?
fadan muke!!!!

14 jeJari meNulis:

pena rozie said...

Memang tak suka org merokok tp nak buat mcm mane....

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

nasib kita sama k'eja.
tak boleh tahan dengan bau rokok.

Hanis Azla said...

Alhamdulillah.. en.asben saya tak merokok.. sbb saya pun selalu rasa sesak nafas dgn bau rokok..

ieda said...

salam kenal dari ieda
dtg dari blog amy syaquena ..
nice blog ieda folo :))

Ibu n Abah said...

Sya..
kadang2 memang kita terserempak dengan orang macam ni kat mana-mana...
mujur jugaklah dah byk restoren tak membenarkan depa merokok dalam premis...
tapi kadang2 melekat jugak bau rokok kat kita ni..
Halal, haram... semua depa dah tak kira bila dah ketagih....

Zaitun said...

Kak Zai dah sebati dengan bau ni.

Amy Syaquena said...

SAma lah kita kak en.hubby amy pun x merokok , amy juga x suka bau rokok senang sesak nafas..

sayangsayangibu said...

pena rozie
----------
ialah nasib sya baik, tak bau rokok tu bila ada di rumah
tp bila kita di luar rumah
memang tak boleh nak kata apalah.

sayangsayangibu said...

reen
----
masa akk mengandung dulu memang pantang sangat bau rokok
tak boleh tahan

sayangsayangibu said...

hanis azla
----------
sya ingatkan orang yg merokok pun dah menyesal sbb merokok tu, nak berhenti susah lah sangat kan?

sayangsayangibu said...

ieda
----
salam kenal juga, akk dah masuk blog cantik sangat gril dan lain2 barang tu semoga berjaya
terima kasih follow ye.

sayangsayangibu said...

akak
----
betul kak, tp jangan lepak di kedai mamak
pusshhh...pushhh asap tu.
lepas tu berbau lah baju

sayangsayangibu said...

kak zai
-------
nak buat macamna kan kak

tp kan enpakwe sya cerita
ada sorang rakan sekelas dia cerita, dia berhenti merokok sebab is3 dia ambik keputusan merokok sama.Is3 dia selamba merokok depan kawan2 suami adalah dalam 2 minggu dia buat macam tu, terus kawan enpakwe sya berhenti merokok sebab dia malu is3 dia merokok.

sayangsayangibu said...

amy
---
bukan sesak lagi, dengan kita2 jugak dapat bau sama.