Friday, June 24, 2011 By: kasihibu

BELAJAR SUSUR

sumber pak cik google
Pagi pagi dah naik gewam geram

sebab

Alahai pemandu  terutama sejenis dgn sya
Silalah belajar cara susur
Bukan susah pun, susur tu umpama istilah tumpang lalu

Tp biarlah beradab
Bagi signal nak hala ke mana, jangan susur tak tentu hala
Memang free dapat ciuman percuma

Kalau nak tunggu kenderaan sehala tu tak ada
Alamat sampai ke malam pun tak tentu lagi

Jenuh tahu menunggu di belakang
Dengan bunyi pin...pon...honnn...preettt..
Kereta kereta di belakang2 tu

Agak agak lepas ni
Bila ujian memandu , JPJ
Kena ada ujian susur jugak kot?

Sekadar luahan , sebab geram.
Tahu sajalah sikap pemandu kita.

8 jeJari meNulis:

kakcik said...

Setengahnya, bila dah dapat 'menyusur', bukan reti pun nak angkat tangan tanda terima kasih kepada yang memberi laluan. Itulah budi bahasa budaya kita...

Ibu n Abah said...

sya..
kdg2 mmg menyirap darah dgn kerenah pemandu2 ni...
kena byk istighfar kita dibuatnya sebab kalau kita bengang sgt, mcm2 ayat keluar dan anak2 pulak terdengar...
byk nak pikirkan.. kan?...

Kakzakie said...

Sesekali kena jadi berani juga bila ada pemandu yg buat kita panas hati...

ahmad humairi said...

luahkannye aje...pasti kendur geram tuh!

sayangsayangibu said...

kakcik
------
selalu jumpa pemandu gini kakcik, geram je

sayangsayangibu said...

akak
----
betul tu, kadang sya terlepas maki gak, tp bila anak2 tegur, ibu..kata tak elok cakap macam tu
erpp....terkedu jugak, sbb terlupa anak anak ada dlm kereta.

sayangsayangibu said...

kakzakie
--------
kalau dulu sya memang "kejar" tp enpakwe kata baik u relex jgn ikut hati nanti sendiri yang susah

sekarang ni dah malas nak layan, abaikan saja.

sayangsayangibu said...

AH
--
sbb tu sya luahkan, geram betul