Monday, June 13, 2011 By: kasihibu

5

5 LANGKAH.......

memujuk suami yang merajuk

enpakwe sya kalau merajuk comel je
lagi comel dari kucin nih (,")


1.Beri masa

Terlebih dahulu berikan dirinya masa untuk bersendiri atau tenang.Jangan tergopoh gopoh memujuk kerana rasa bersalah

( Kalau sya memang buat tak tahu dululah kan, dah sejuk sejuk tu barulah berkomunikasi dengan enpakwe, sebelum tu guna anak anak sebagai perantaraan hehehehe...voleh? mana tahan tak bercakap seharian woooo.......)

2. Pilih masa yang sesuai

Waktu yang terbaik adalah ketika di bilik sebelum suami tidur

( sya ingat lagi pesan kawan sekerja sebelum kawen lah, kakak CC tu kata, walau macamana pun bergaduhnya kita dengan suami, jaaaaaaaaaaaaaaangannnnnnnnnnnnnn..................... sesekali tidur berasingan, biarlah masa tidur tu berlaga punggung pun asalkan masih tetap tidur sekatil ,
tp masa awal awal perkahwinan kalau ada krisis je mesti lari tidur di bilik lain, sekarang ni tidak buat dah gitu.)

3. Mohon maaf

Terlebih dahulu minta maaf daripada suami jika rajuknya itu berpunca dari kesalahan anda.Ketepikan ego anda

( hohoho...........bak kata enpakwe maafkan memang senang, tp berbekas di hati............. bahaya kan bila kita melukai hati orang yang kita sayang )

4. Rayulah dirinya

Gunakan bahasa yang lembut, lebih perlu rayulah dirinya

( pergghh...bab rayu rayuan ni yang syok ni, masa tulah panggilan sayang bertukar menjadi baby............ hahahahhaaaaa... syok ooo..... sya suko panggil enpakwe baby...(,”) )

5. Beri hadiah

Pemberian barang yang cukup di idamkan sudah tentu menyejukan hati suami.Atau lebih mudah “hadiahkan” diri anda untuk suami, ini selalunya paling berkesan untuk memujuk suami.

(errpppppppppppppppppppppppp................................... )

( Tp kan sya ingat lagi masa kitorang bekerja di S.Alam dulu, masa tu kitorang berkrisis pasal apa tah lupa lah, pastu masa balik kerja sya kena jemput enpakwe di pejabat dia masa tu di PKNS, sebelum ke pejabat enpakwe sya beli bunga ros sebagai tanda pujuk pujuklah...tp yang tak best enpakwe boleh hadiahkan bunga tu pada ex girlfrend dia.... ciss..cis...sangat tak patut, nasib baik dia cerita selepas beberapa hari kejadian, kalau tidak.......harus wajib perang besar lagi..)



10 jeJari meNulis:

kakcik said...

Sampai Enpakwe Sya bagi orang lain bunga tu!

sayangsayangibu said...

kakcik
------
pasal dia cerita dah lama slps tu,kalau tidak....

sayangsayangibu said...

kakcik
------
pasal dia cerita dah lama slps tu,kalau tidak....

Bionic women said...

wahhh, merajuk besar upenya incik pakwe tu sampai sanggup bagi org lain bunga itu..hehehhe..

tip2 tu kena praktiktu..hhee

Yunus Badawi said...

Petua bagus utk diamal ni kalau merajuk.

Rasa2 emak Adam nak buat tak mcm ni kalau saya merajuk? hehehe

Yunus Badawi said...

Org lelaki tak payah dibagi bunga sbb mereka tak pandai yg menghargainya.

Tapi memberi semula bunga tu kpd ex girlfriend mmg tak boleh belah hahaha

Zaitun said...

Kesian bunga tu jatuh ke tangan orang lain cis...

Petua yang elok diamalkan.

sayangsayangibu said...

Bionic women
------------
itulah pasal, tp alasan yg dia bagi sbb kebetulan ex tu datang berurusan diibupejabat dia masa tu.

sayangsayangibu said...

YB
--
sya baca dalam majalah MW
kongsi kongsi kan?

sayangsayangibu said...

YB 2
-----
konon nak buat kelainan, saja beli bunga ;p
tp tak sangka pulak dia boleh bg dkt ex
ciss...ciss..berkali2.