Friday, May 20, 2011 By: kasihibu

MAKAN 3 TAHUN PUN TAK HABIS



sumber pakcik google


Ada kawan baru balik bercuti
biasa kami disini mesti dapat buah tangan
Sya bawa balik

dah tahu dah ayat enpakwe
ni makan memang tak akan habis

memang pun mana nak habis belacan tu bukan naik sangat di rumah ni
setakat sya nak makan sorang memang makan bertahunlah
enpakwe pun tak makan ikan kering dan seangkatan denganya

habis ikan pekasam dan belacan ni...

jangan hidup balik si ikan pekasam ni sudah dalam petiais tu.
si belacan tu boleh jugak sya panjangkan sedekah pada mama KC dan enariq
untuk buat menu rewang sabtu 4/6 nanti...

sambal belacan mangga muda dan ulam ulam...

fuhhhhhhhhhhhhh...........mantop meletop!!!!!!!!!


sumber pakcik google

30 jeJari meNulis:

kakcik said...

Pekasam tu digoreng garing dan taburkan hirisan cili api, bawang goreng dan perahan air limau nipis. Sedapppp...

sayangsayangibu said...

kakcik
------
kalau dekat dah lama sya hantar dekat rumah kakcik

Jiejah @ Iza said...

saya nak pekasammmm , i likeeee tp yg x bestnya kene mkn sorang² huhu
belacan plak kalau seketul leh mkn 3 thn mcm akak eekekke

IdaShazana said...

bedebar-debar bila nmpak n3 tadi...ingat ke ada jumpa jongkong emas

Mama Zara said...

sedapnya pekasam tu....

Zura said...

kita serupa la kak..kalu ada kat rumah suma² tu mmg 3 thn xhbs..
tu baru smlm buat kangkung grg belacan..zaman 2, 3 thn pnye belacan la tu..kihkihhh

sayangsayangibu said...

mommy
-----
kalau kita berjiran dekat2 mahu je akk hantar boleh kita gu makan kan?

sayangsayangibu said...

ida
----
kalau gitulah makcik kayo(,")
tp belacan tu ibarat seketul emaslah....

sayangsayangibu said...

mama zara
---------
sedap kan?makan dengan nasi panas pun layan
kena pulak ada sambal hitam
perggg.....

sayangsayangibu said...

zura
----
pasal tu yang kalau sekali mengemas petiais tu wajib buang je.

Sz said...

klu goreng ikan pekasam tu kak...
semerbak harumnya smpi umah jiran..heeehee

sheila said...

ado resdung ko hapo en.pakwe akak tu??

den ni walaupun makan belacan idong gata menggelitis tp totap nak gak pakai belcan

Acik Erna said...

sya..sedap pekasam tu sya..goreng garing2 letak cili potong dan perahkan lagi air asam limau..sedap..

Yasminhamid said...

sama macam saya... belacan makan bertahun tak abis.. sebab jarang buat sambal. pekasam lak.. suami jer makan. saya tak makan...kadang2 sampai terlupa ada barang ni dalm peti es. hihihi..

Dinas Aldi said...

di rumah saya belacan sangat laku, kehkehkeh

Ibu n Abah said...

Sya..
belacan yang sedap membuatkan sambal belacan itu pun sedap.
- kena mengena kan?...

Daddy Ziyyad said...

saya tak tahan bau ikan pekasam ! hehehe..hari tu ada jiran beri..yg akan wife saya sorang aje...

sayangsayangibu said...

Sz
---
hehehe...lepas tu picit asam limau, makan nasi panas ada telor dadar pergg.....

sayangsayangibu said...

nest
-----
dia tak makan sbb tak gomar, lagi pun dia kata mengundang penyakit
tp kalau balik kampung sungai petani laju yo dio makan ishhh..ishhh.isshhh

sayangsayangibu said...

k.erna
-------
jom makannnnnnnnnnnnn.....(,")

sayangsayangibu said...

min
----
hehehehe...samalah kita, kadang bila selongkar baru terjumpa balik kan? lepas tu dlm hati cakap eh!!! ada lagi benda nih ;p

sayangsayangibu said...

Dinas Aldi
----------
ia ke? kalau dekat wajib akk sedekahkan.

sayangsayangibu said...

akak
----
belacan ni memang jenis yg sedap
datang dari utara .

shahjiehan said...

nkkkkk


lapar la plAAKKK

fotolumayan said...

sodappnyerr makk.. uhuhu

Hanis Azla said...

samalah.. en.asben saya pun tak makan ikan pekasam.. tp sambal belacan dia suka juga..

ahmad humairi said...

sambal belacan memang sedap...
walau pedas hingga mengali air mata...
masih mahu dimakan jua..

sahromnasrudin said...

mangga tue kalau buat kerabu mangga teramatlah sodap huhuhhhh

Amy Syaquena said...

perghhh pekasam tu fav amy tue , kalau balik ipoh amy mesti beli pekasam dekat area lenggong..

sal said...

sedapnya pekasam dan ulam2 tu..

klu dekat..tak malu nak mintak..