Wednesday, May 25, 2011 By: kasihibu

BULAN MEI MEMANG BULAN UNTUK KELUARGA KITA.....


25hb Mei 2007

sumber pakcik google


Kakak.........

kami semua sayang kakak
sangat sangat sayang
kakak bijak, keletah
kakak chantik....

kadang bila bercakap
macam di ajar ajar je

Kakak...
 ayah kata
Athirah perwatakan dia adalah
Dia tak mahu kurang daripada adik beradik yang lain
maknanya kakak adalah seorang yang tak boleh orang lain lebih dari  adik beradik yang lain
kakak adalah tetap nak jadi yang pertama
kakak seakan mahu menjadi KAKAK kepada semua adik beradik kakak
tp kaka masih boleh di pujuk dan kena berlembut dengan kakak.

Kakak...banyak perkataan atau ayat yang keluar dari mulut kakak memang ibu tak lupa terutama........

setiap kali kalau kakak rasa macam dah lama sangat ibu tak hantar kakak di rumah mama
kakak mesti kata
ibu bila nak hantar kakak rumah mama...?
jangan lupa bawak surat beranak kakak sekali ye

ibu tahu kakak mesti ingat apa yang ibu cakap
bila kakak tak mahu balik dari rumah mama
ibu kata kalau kakak tak mahu balik, nanti ibu hantar surat beranak kakak dekat mama.

ermmmm...banyak sangat yang nak di tulis pasal kakak
tak tahu bila  ibu nak tulis je...

plllllllllllllllliiiiiiiinggggg................
tetiba hilang dari fikiran ibu
hehehehe..agaknya banyak sangat si semut mandi dlm air minuman ibu kot?

Bulan mie ni jugak sangat istimewa sebab kelahiran kakak adalah sama tarikh dengan atuk..(,")
sangat manis kan? sbb kakak dan atuk boleh rai sesama seperti tahun tahun yang sudah
tahun ni...errmmm mungkin lewat sikit kita raikan sbb atuk dan uwa akan datang rumah kita awal jun nanti.

Atuk sangat bertuah sebab dapat berkongsi tarikh lahir bersama 2 orang cucu, adik hakim  pun berkongsi tarikh lahir yang sama dengan kakak dan atok..


 Bulan mei jugak...........................

si kecik yang encem ni lahir

cuma selang 4 hari je tarikh  daripada mereka bertiga
selamat hari lahir jugak buat mirur...........
jangan melekap je dekat ibu ye..
sampai ibu kena ulit mirur je sorang!!! (",)

Kalau sampai  rezeki maklang hadiahkan kek
 yang sama macam ayong hari tu ye?


opssss.............pandai kakak pilih tarikh lahir
 betul betul tarikh ibu dan ayah dapat gaji ye...(,")

21 jeJari meNulis:

Che Mid said...

Alhamdulillah dan tahniah, dah besar kakak ya. Tentu ibu bangga punya anak macam kakak..semoga besar nanti jadi anak soleha. Amin

Kakzakie said...

Kalau lahir akhir bulan dapatlah rai meriah (dah gaji) dan ramai boleh dijemput. Lagi kalau dapat share hari sama dgn org-org tersayang yg lain. Best...

kakcik said...

Selamat hari ulangtahun kelahiran kakak. Semoga menjadi anak yang solehah, berjaya di dunia, bahagia di akhirat dan menjadi kebanggaan ibubapa. :)

OmbakBaik said...

comelnye ayat kakak suh bawak surat beranak die skali..
heppy beshday kakak

mei juga indah utk saya n famly..sbb saya n hubby lahir dalam bulan nih :D

Azhariah Zuber said...

sy pun bulan mei banyak tarikh2 penting....especially cuti sekolah..hehe

Dinas Aldi said...

Happy birthday Kakak! semoga jadi anak yg solehah ya!

sheila said...

ooo besday kakakchantek pulak ye

budak kecik mmg camtulah kak.

si kyra ni kan suka tau cakap "sekejap bila den suruh dio buek apo2". jadi den ckplah "don't say sekejap to ammi"

sekali aritu dio nak susu den lah pulak cakap "sekejap...ammi nak basuh mangkuk dulu"... sudah eh den kono balik " jgn akap jap jap mi" hohoho

Zaitun said...

Selamat hari lahir buat kakak semoga menjadi kebanggaan ibu dan bapa.

sayangsayangibu said...

che mid
-------
terima kasih
semoga begitulah hendaknya walaupun baru 4 tahun tp cakap sangat banyak.

sayangsayangibu said...

kakzakie
--------
seronoklah juga ibu dan ayah nak raikan sbb boleh belanja anak2 yg lain jugak

sayangsayangibu said...

kakcik
------
terima kasih
semoga begitulah hendaknya

sayangsayangibu said...

ombakbaik
---------
anak anak ni cepat tangkap apa yg kita cakap, diorang akan ingat dan ulang bila berjanji kena tunaikan, kalau tidak selagi itu diorang akan menyebutkan?

sayangsayangibu said...

Aza
---
cuti sekolah sudah semestinya (,")

sayangsayangibu said...

dinas
-----
terima kasih, sekarang kakak belum boleh baca, nanti bila dia dah pandai baca mesti dia seronok (,")

sayangsayangibu said...

nest
----
masa brday ayong dia dah sibuk pasal kek untuk dia
memang bebudak akan tiru apa yg kita cakap dan buat kan?

sayangsayangibu said...

k'zai
------
terima kasih.
Amin..moga begitulah hendaknya

ahmad humairi said...

Selamat menyambut ulang tahun kelahiran di bulan mei ini....moga panjang umur, dimurahkan rezeki.

sayangsayangibu said...

AH
--
terima kasih, bulan mei adalah bulan paling banyak kena sediakan hadiah

sayangsayangibu said...

AH
--
terima kasih, bulan mei adalah bulan paling banyak kena sediakan hadiah

sal said...

jadiklah dpt tengok2 keta2 tu semua..
bila besar,pandalah anak2 beli sendiri yg real punya..

zino said...

banyak nya kereta hehe