Wednesday, May 18, 2011 By: kasihibu

BULAN MEI BULAN KHAS UNTUK ANAK ANAK JUGA....





Ayong…




Hari ni umur ayong genap ke -10 tahun



Ayong dah besar……





Ayong…

Ibu pernah bermimpi

Ayong telah ada “kawan baik”



Dalam mimpi tu, bila ayong kata dengan ibu pasal ayong dah ada kawan baik tu,

ibu jadi sedih tau ayong

Ibu sedih sbb ibu dah hilang seorang anak kecik……



Ayong tahu kan kawan baik tu apa


Nak tahu kenapa ibu bermimpi macam tu?

Sebab hari tu, ibu tak solat



Lepas tu ayong tanya ibu pasal kawan baik tu.



Sekarang ni pun ibu masih lagi macam belum bersedia untuk terima

Kenyataan tu….walaupun itu adalah kitaran hidup sebagai seorang manusia

Dari janin menjadi bayi

Dari bayi menjadi anak kecil,

Dari anak kecil menjadi remaja

Ayong…….



Selamat hari lahir

Hari ni ayong periksa

Semoga ayong berjaya dan jangan sedih kalau ayong

tak dapat markah seperti yang ayong harapkan ye…

Apa yang penting ayong telah berusaha



Selamat hari lahir semoga ayong menjadi anak yang baik

dan menjadi insan yang berguna….

Ayah Ibu kak ngah, KC dan ariq sayang sangat  ayong


17 jeJari meNulis:

kakcik said...

Selamat hari lahir Ayong. Semoga menjadi anak yang soleh dan beroleh keberkatan hidup di dunia serta akhirat.

ahmad humairi said...

hepibesday ayong.
Moga tidak melupakan ibu bila dah dapan kawan baik tu.

Amy Syaquena said...

Selamat hari lahir ayong..

Yasminhamid said...

selamat harilahir untuk ayong....sem,oga menjadi anak yg solehah..

sheila said...

ala kak...
sayu lak den baco ni.

"selamat hari lahir ayong"....

Dinas Aldi said...

Ohh Ayong dah besar..selamat menyambut ulangtahun kelahiran Ayong!

OmbakBaik said...

heheheh..mase sy spoloh tahun kawan baek belom dtg lagi..dtgnye mase nak masok form 1..

agaknye nnt anak saya besa mesti sy juga akan berperasaan seperti akak kan..

nway tahniah akak kerana da berjaya membesar kan ayong selama 10 tahun dengan penuh kasih sayang..

u great mom !!!!

sayangsayangibu said...

kakcik
------
terima kasih kakcik
amin...amin...amin...semoga menjadi begitulah hendaknya

sayangsayangibu said...

AH
--
terima kasih
sbg ibu, perkara yang menakutkan..
perkara yang membimbangkan.

sayangsayangibu said...

amy
---
terima kasih.(,")

sayangsayangibu said...

Min
---
terima kasih
Insya'allah

sayangsayangibu said...

nest
----
bila kakak kyra dah besar nanti nest akan rasa jugak...

sayangsayangibu said...

Dinas
-----
ia..dah 10 tahun
dah pandai merajuk, dah pandai ada rahsia

sayangsayangibu said...

Dinas
-----
ia..dah 10 tahun
dah pandai merajuk, dah pandai ada rahsia

sayangsayangibu said...

OmbakBaik
---------
ayong pun belum jugak, tp dia selalu tanya, sbb dia kata ada kawan sekelas dia dah ada kawan baik tu, ayong pun risau jugak, dia kata ayong takutlah bu..camne rasanya ye

heheheh..akak pun risau jugak kalau ayong dah dapat kawan biak, nak membimbing dia
terima kasih sangat, setiap ibu cuba buat yg terbaik untuk anak2nya

Che Mid said...

selamat hari jadi ayong.. semakin besar dia tu dah boleh jadi kawan ibu..

ummu said...

assalamualaikum sayang Ibu'selamat ahri lahir untuk Ayong, smeoga menjadi anak yang cerdik dan menggembirakan ahti ibu ayah.
wah ikan perkasam, teringat ikan puyu sedap dibuat perkasam