Tuesday, May 3, 2011 By: kasihibu

JIRAN PUN KENA

Ingat tak en3 nih?
sumber pakcik google

sya tak sangka betul rumah jiran sebelah rumah
dah jadi mangsa pulak

Pencuri tu masuk melalui tingkap bilik utama
antara yang hilang adalah tv Plasma 40'

Itu adalah antara sbb enpakwe tak mou beli tv baru
guno sajalah tv Sharp setengah abad tu yo......

Disebabkan kejadian tu jiran sya dah tambah lagi ciri ciri keselamatan di rumah dia

sumber pakcik google

grill tu lepas di mangga, jiran siap rantai lagi
sya tak pernah tengok gril di rantai, kalau gate tu biasalah kan?

Dan jadi satu idea jugak bagi sya dan enpakwe
dan yg penting sekarang ni,
kami pergi kerja dah tak tinggalkan lagi kunci2 kereta di rumah
takut lah.......lagi pun rumah kami  adalah rumah pertama yang kena pecah masuk
semenjak Taman Sejahtera  berpenghuni.

10 jeJari meNulis:

Zura said...

erkk..takut la dengar pecah² rumah ni, suh taman amik pak guard la kak. taman kitorg ni pon sejak dah ade guard alhamdulillah aman..huhuu

kakcik said...

Agaknya pencuri ni, celik mata je fikir nak 'kekah' rumah siapa... :(

Zaitun said...

Sekarang ni ramai sangat orang terdesak apa kerja pun diorang lakukan.Tapi kalau ditempat kak Zai yang buat kerja ni kebanyakanya orang In...

sahromnasrudin said...

assalamualaikum...

setakat dia amek barang ok lagi kan..jangan diapa-apakan ahli keluarga udah le..itu yg paling takut huhuhhhh

Kakzakie said...

Sya...nama taman sejahtera seharusnya sejahtera selalu tapi sayang asyik ada je kes sebegini ye. Tempat kakak pun sama gak tak boleh cuai sikit...

sayangsayangibu said...

zura
----
memang pun nak tinggal rumah pun takut

sayangsayangibu said...

kakcik
------
kan?..kalaulah dapat kitaorang 'kekah kekah' pencuri tu.

sayangsayangibu said...

k'zai
-----
disini pun sama org seberang dan kaum i***a.

sayangsayangibu said...

shahromnasrudin
--------------
w.salam
memang pun setakat dia masuk tak ada orang di rumah , dan ambik barang ok lagi dari jd mangsa fizikal diorang.

sayangsayangibu said...

kakzakie
--------
tmn ni baru lagi kak, ada rumah yg belum di masuk, sebelah rumah sya samapai hujung tak ada penghuni, lagi bahaya, jiran sebelah pun jarang2 ada di rumah.