Tuesday, May 10, 2011 By: kasihibu

BERITA B.A.I.K. UNTUK SEMUA PEKERJA

Pekeliling Baru : Elaun Sara Hidup Di Naikan



subject: pengumuman baru oleh Kerajaan


Pekeliling 11: Kerajaan bersetuju menaikan elaun sara hidup (cola) tanpa mengira pangkat dan tempat tugas semua pekerja awam kepada RM 500 sebulan berkuat kuasa Januari 2011. Bagi menapung kenaikan harga minyak dan barang-barang. langkah yang serupa disarankan kepada pihak swasta bagi menjamin keharmonian rakyat.


Elaun cola ini boleh dituntu disemua Pejabat Pos dan BSN di seluruh negara mulai jam 0800 pagi hingga 4.00 petang pada setiap hari kecuali sabtu dan ahad serta hari kelepasan am.kakitangan awam dan swasta perlu menunjukan kad pengenalan diri jabatan untuk mendapatkan borang permohonan dan wang akan dibayar selepas penyerahan borang yang lengkap beserta syarat-syarat berikut:-



1) surat perlantikan kerja - original
2) surat pengesahan jabatan - original
3) surat akuan ( mengikut tempat bertugas)





dan syarat terakhir  sekali adalah............................................




~

~


~

~

~

~












                                                    4) 2 penutup tin coca cola sebagai bukti pembelian




-opppppsssssssssssssss......................

TERKENA SUDAH............................................. (,")



14 jeJari meNulis:

Yunus Badawi said...

cop tempat dulu.

Yunus Badawi said...

Org kerja sendiri pun boleh tuntut cola ni ke? Kalau nak tutup botel takde, tapi tutup tin coca cola banyaklah hehehe

Azueriena Norash said...

hahahhaha...sampaii ati yerksss....tipah tertipu bang....wakakkakaa....

Aida Ali said...

Ada orang cakap - Kurang asam jawo ni..

Hanis Azla said...

baru nak tersenyum lebar.. rerupanya dah terkena.. he..he..

Kakzakie said...

Dalam hati kakak mula rasa tak adil sebab kakak bukan kakitangan kerajaan.

utin coca-cola lagilah kakak tak beli. Minum kat pizza adalah....

Hm... asyik nak kenkan kita je sya nie...:)

sheila said...

ko tak baik kak...

sib baik den x layak..jadi baca jelah konon nak sampaikan org gomen yg lain...hohooho

sayangsayangibu said...

yb
--
tahniah...
erpp tp nak kemano tu?

sayangsayangibu said...

YB 2
-----
heheeheh...jom kita tukar reramai, bebanyak ;p

sayangsayangibu said...

Azue
----
hehehehe.... ;p

sayangsayangibu said...

Pn GB
-----
sya pun terkena ;p

sayangsayangibu said...

Hanis Azla
----------
senyum lebar terkena ;p

sayangsayangibu said...

kakzakie
--------
memula sya baca tu dah seronok dah
tetiba baru tersedar terkena sudah (,")

sayangsayangibu said...

Nest
----
sungguh murni hati mu itu ;p