Wednesday, May 4, 2011 By: kasihibu

AURAT IBU..........................

                                                                 sumber pakcik google

Petang semalam balik kerja ayong tanya,

ibu.. ayah boleh tengok aurat ibu ke?

sbb soklan tak di jangka kan..
jd jawapan adalah tidak dijangkakan

sya jawab
aurat ibu mestilah ayah boleh tengok, sbb ayahkan suami ibu
kalau tidak bukanlah namanya ayah ayong,kak ngah,athrah dan ariq....

soklanya.........
betul ke jawapan yg sya bagi tu ye?


15 jeJari meNulis:

gadisBunga said...

errr...errrrr....

tergagap gak nak menjawab ni. hihi~

Acik Erna said...

assalam sya..soklannya..budak2 tu faham ke apa yang ibu cuba sampaikan..he he..

Ibu n Abah said...

Sya..
nampaknya anak2 dara kita ada soklan cepumas yang sama.. anak akak Ain darjah enam baru belajar mengenai bab Aurat kotnya... sebab balik rumah terus tanya soklan 'ibu, abah boleh tengok bahu ibu?'.. haaa.. jenoh memikirkan nak jawap...
jawapannya sama macam jawapan Sya.. :-)
-kita ni macam compared notes pulak...

ibuintan said...

sya..sebagai permulaan betul la tu

lepas ni tambah2 lagi

Yan said...

kira boleh pakai lah tu..

sayangsayangibu said...

GB
--
ye sayang..bila soklan yg tetiba tu adalah agak sukar untuk di jawab

sayangsayangibu said...

K'Erna
------
w.salam, itulah tu sya pun tertanya2 diorang tu faham ke tidak

sayangsayangibu said...

Akak
----
bila diorang dah mula belajar, macam2 soalan keluar kan?
soalan yg tidak di jangka
*ada link kot kak*
link anak anak dara kita (,")

sayangsayangibu said...

ibuintan
--------
sya kena banyak berbincang dgn enpakwe untuk sediakan jawapan lepas ni.

sayangsayangibu said...

k'yan
-----
jawapan yg tetiba..

Kakzakie said...

Sya... penerangan buat anak kecik setakat usia dia memang sesuai. Bila ada masa lagi kena jelaskan lagi apa itu aurat wanita & lelaki perlahan-lahan...

Amy Syaquena said...

kira boleh pakai la tue..

Adinda Amy Sensei said...

errrr...ape ek..hihi

zino said...

salam kenal
kunjungan balas....

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

sekarang ni saya dah ada kat pejabat pos dah.....

he he

Wassalam