Thursday, May 26, 2011 By: kasihibu

BAWAK BALIK HARTA KARUN EMAK.....

sumber pakcik google

mak.......
alang bawak lari yang ni dulu ye,

balik lagi sekali nak bawak lari yang besar tu pulak (,")

terima kasih ye mak sbb bagi dulang tu, banyak guna nya

nak uli tepung buat kue pun sonang(,")

nota: ada banyak lagi barang lama yang mak suh anak anak ambik buat reta...

29 jeJari meNulis:

sahromnasrudin said...

mcm main kejar2 plak kan heheheheee

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

K'Eja !

lama tak nampak dulang ni.

Emak punya pun entah kat mana..

Hari tu masa balik saya mintak Tempayan Naga ...bodek punya bodek.. tak dapat jugak...huhu..

aanie said...

alamak..teringat dulang ni....dulu kat kampung buat angkat makanan masa kenduri...hehe....

Zaitun said...

Kak Zai pun ada simpan satu dulang macam ni buat kenangan.Semua barang2 arwah mak dah diagih pada anak2.

sayangsayangibu said...

SN
--
hehehe...dah lama mak suruh ambik tp asyik lupa je nak bawak pelari.

sayangsayangibu said...

Reen
----
mak akak ada banyak du;ang yang macam ni, ada yg warna merah pink jugak, pinggan lama lama pun ada arwah uwan yg bagi

sayang benda2 gitukan, sbb kualiti sangat bagus , berbeza dgn yg sekarang ni dan yg penting tidak berkarat.

sayangsayangibu said...

aanie
-----
cantik kan? mak akk ada banyak dulang camtu

sayangsayangibu said...

k'zai
-----
mak sya dapat dari arwah uwan, dan ada juga mak beli sendiri.

sayangsayangibu said...

k'zai
-----
mak sya dapat dari arwah uwan, dan ada juga mak beli sendiri.

shahjiehan said...

ni dulang ke talam? hehhehe


mkn dalm ni baramai2 mmg best



jom baca dan komen Andainya lelaki tahu..

sheila said...

ye ye. kalo ado oven sebosa tu lagi sonang kak kan.. terap kuih ltoak dalam dulang tu sekali yo terus dapek sebalang

Mak Su said...

dulang ni!!! arwah mak selalu uli tepung buat karipap kat dulang ni

sayangsayangibu said...

shah
-----
adik veradiklah tu(,")

sayangsayangibu said...

nest
----
hahahaahaha...ado je oven yg bosar2 tu
idea yg bagus

sayangsayangibu said...

maksu
------
yg sekarang ni, nipis dan mudah berkarat kan?

Yasminhamid said...

saya suka angkut periuk dari umah mak.. hihihi..

Dinas Aldi said...

antik tuh!

suka la lagu tu, syahdunyaaaa :)

Acik Erna said...

sya..akak lama dah ambik..
masih banyak lagi yang tinggal kat rumah yang dah kosong tu..

Temuk said...

As-Salam
Arwah ibu saya ada berpuluh-puluh dulang (talam) begitu. Suka kenduri selamat (selametan) dulu-dulu! Dah tinggal dua tiga keping saja di rumah lama; yg lainnya siapa suka dapatlah dia!

Sz said...

terasa nak kidnap juga la dulang kat umah mak..

sayangsayangibu said...

Min
-----
dah bertahun akk kawen tp periuk besar pun tak ado, mak akk memang banyak barang2 tu siap ada stor dekat bawah rumah untuk simpan barang

sayangsayangibu said...

Dinas Aldi
-----------
barang lama sangat bagus kualitinya kan?

sayangsayangibu said...

Acik Erna
---------
kak bila sya tengok pinggang mangkuk lama milik arwah uwan
shahdulah pulak rasanya.

sayangsayangibu said...

pakcik Temuk
------------
w.salam
mak pun gitu ada banyak dulang macam tu.
tp mak kata buat masa ni anak anak ambik set yg kecik dan besar tu, sbb kalau kenduri masih kena guna jugak lagi.

sayangsayangibu said...

Sz
--
haaa... apa lagi silalah kidnap (,")

en_me said...

vahhh dulang retro terbaek nih.. ihihi

sal said...

moga dpt bercuti dengan gembira dgn keluarga tersayang..

Kak Aya said...

satu percutian yang menarik jugak tu walaupun dalam khemah di rumah sendiri....

IMANSHAH said...

hurm idea yg baik, nak buat khemah jugak la