Friday, April 1, 2011 By: kasihibu

JENJAROM KUALA LANGAT

Ariq GEBENG
kata si KC pada enariq....


GEBENG?

apa itu gebeng


Ariq NGENCES......
kata si KC  pada enariq...


NGENCES...
apa itu ngences..

heheheheee.......

cari jangan tak cari... (",)


sekian untuk en3 pendek hari nih...

15 jeJari meNulis:

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,

"Klik maksud gebeng"

ngences - tak jumpa lak dalam kamus dewan.

Yunus Badawi said...

Ibu en ariq ngidam apa dulu yg tak dapat sampai ngeces dia? hehehe

Kakzakie said...

Sayang-sayangibu usah berteka-teki pulak. Kakak petik jari dah tahu itu apa. tak boleh cakap dulu biar kita tengok apa comment teman lain. Ada masa kakak datang lagi. Hehehe.....

sayangsayangibu said...

AH
--
w/salam.. cari lagi ye ;p
tak ada dlm kamus dewan tanya pakcik google ; )

sayangsayangibu said...

YB
--
hehehehe...
ngidam soberi segar dari CH ;)
Sampai ke sudah tak dapek makan, umur enariq dekat 2 tahun baru dapat makan

sayangsayangibu said...

kakzakie
--------
(,")
anak2 dara sya yg berdua tu pun dah faham ngomong jawo ;)

luahfikiran said...

SALAM,
TAK TAHU. MACAM BUNYI CAKAP JAWA JE !

Yan said...

akak iso sih ngomong Jowo sitik.

gembeng - macam merajuk2 gitu kan..
ngences - tidur yang keluar2 tuuu...

Temuk said...

As-Salam SAYANGSAYANGIBU

Pak Temuk dah pandai guna bahasa tu - yg kasarnyalah. Maka cuba jawab dalam bahasa tu lah. Gebeng kui 'lemu'; ngences kui idune metu koyo air terjun! Bener opo orak?

sayangsayangibu said...

dato'
-----
memang bahasa jawa, duduk di K.Langat ni bila diorang bercakap sesama sendiri keluarlah bahasa jawa tu, yg kita ni duk dengar sajo sbb tak faham.

sayangsayangibu said...

k'yan
-----
bahasa jawa ni ada yang kasar dan halus makna dia tetap sama cuma sebutan lain lain
disini yg sya faham ngeces tu macam masa kita mengandung tak dapat makan apa yag kita nak, jd yg jadi 'mangsa' anaklah ngeces je air liur dia (,")

sayangsayangibu said...

k'yan
-----
tak habis lagi nak tulis terpost pulak komen td
mcm yg YB tulis tu sya mengidam apa masa mengandung ariq.
gebeng tu pulak sikit2 menagis/merajuk itulah makna dia.

sayangsayangibu said...

pakcik temuk
------------
w.salam
bahasa jawa ada yang halus dan kasar kan?
tp makna adalah sama cuma sebutan yg lain.
bila pak cik dah tulis jawa ni
sya kena cari org yang fahamlah nih.. hehehehehe... (,")

kakpah said...

salam,
biar orang jawab hehe..

sheila said...

ngences tu...cam air liur meleleh dari mulutkan kak.. sbb anak bujang den tu pun ngences je

sampai kat si kyra "ngompol" je slalu...silalah belajar pekataan br ni pulak ye

gebeng tu mende la pulak. nak kono tipon mama den yg jawo tu ko gamak eh??