Monday, April 25, 2011 By: kasihibu

D.E.R.M.A. O.R.G.A.N......

Derma dara kata uncle Sammy...
tp sebenarnya dia nak kata derma darah...

Sya suka derma darah, rasanya dekat 10 x sejak bujang bujang lagi..
bila dah kahwin enpakwe tak benarkan..
sbb........

masa mengandung sya tekanan darah rendah
kadang cepat penat, tambahan kerja kan..mana nak urus rumah ,anak anak anak dan anak serta yang ponting sekali  enpakwe ......
terpaksalah akur dengan perintah berkurung  enpakwe

Tp sya pernah juga berkias kias pasal derma organ
Serius sesangat sya teringin nak derma organ

tp.....
enpakwe lagiiiiiiiiiiiii............lah tak izinkan
sya lupalah alasan yang dia bagi
sbb dah lama kami bincangkan pasal derma organ tu.

Yang penting niat kan..
nak buat camne?
dah enpakwe tak izinkan.....

kenapa sya cerita pasal derma organ?

cuba klik disini.......

Sekurang kurangnya walaupun cara dia mati macam tu, tp ada organ yang boleh di gunakan dapat di manafaat oleh orang yang memerlukan betul tak?

Ok lah...sodih sangat nih sbb sya tak dapat peluang untuk berkongsi dengan orang yang sangat2 memerlukan

tp kan ke syurga seorang isteri pada suaminya kan?

9 jeJari meNulis:

Kakzakie said...

Assalamu'alaikum sya,

Rasa sayu bila sya punya naluri sebegitu tapi enpakwe macam kakak rasa ngilu bila si mati dirobek hanya utk keluarkan organ yg sihat.

Salute sya yg dah menderma berkali-kali....

Zaitun said...

Ingat lagi masa dulu2 selalu kawan2 ajak derma darah tapi kak Zai selalu kata nanti diri sendiri tak cukup kan susah.Mungkin Kak Zai dikategorikan kedekut tapi cuma pada yang ada kat anggota badan aje.

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,

Saya sudahpun mendermakan organ Yamaha Porta Sound saya bila saya sudah beli organ yang baru...huuu...

Yan said...

sya,

akak dulu pun suka derma dara..ehhh.darahhhh...

masa anak darah lah. then masa lepas ngandung sekali. doc marah sebab masih nyusukan anak.. akak tak peduli.. nak gak..heee...

now rasa dah tak leh kot.. blood pressure rendah..

sayangsayangibu said...

kakzakie
--------
w.salam
mungkin terdedah dgn dunia tanpa sempadan ni, sya banyak cari maklumat pasal derma organ dan ramai yg menunggu untuk dapatkan organ yg diperlukan

tp dah enpakwe tak benarkan

sayangsayangibu said...

K'zai
-----
(,") fikiran akk sama dgn enpakwe sya, itulah alasan yg dia bg bila sya suruh dia derma darah.

sayangsayangibu said...

K'zai
-----
(,") fikiran akk sama dgn enpakwe sya, itulah alasan yg dia bg bila sya suruh dia derma darah.

sayangsayangibu said...

AH
---
w.salam
tahniah rasa sangat berpuashatikan?

sayangsayangibu said...

k'yan
-----
bila kita dah mula menderma, memang hati meronta nak derma jugak, terutama kalau lalu dekat hospital unit untuk menderma darah tu.