Tuesday, April 19, 2011 By: kasihibu

BAYAR JANGAN TAK BAYAR.......

Minggu lepas sya pergi LHDN

ermmm... kalaulahkan dekat borang penyata gaji  tahunan jumlah keselurahan
gaji yg kita dapat dalam setahun tu adalah jumlah gaji untuk sebulan kan...

alangkah indahnya kan..

3 bulan gaji je dah boleh selesai bayar duit kereta

5 bulan gaji je dah boleh selesai bayar duit rumah

6 bulan gaji je dah boleh melancong  setahun
seluruh pelusuk dunio.....


perghhhh.........................


hehehehe..... veragan sudah...
 ---------------------------------------------------------------------------------



balik dari LHDN Klang sya terus jalan jalan g bazirkan wang 
beli itu ini itu ini habis rm 150++

masuk kedai buku beli buku nih
untuk ayong....


beli buku yang nih....
untuk atika


beli buku yang nih
untuk enariq......


beli buku yang ni pulak

 untuk si KC


untuk diri sendiri dan enpakwe taklah ado....

balik rumah dapat dek bebudak nih
diorang mengadap 

si atika habis sebuku sampai leka time makan
si ayong mengadap sampai 4 mukasurat
si kecik berdua tu biasalah taraf sebaya2 diorang..

bulan depan kan ada  pesta buku
ayong dan ika dah rancang nak beli buku yang diorang nak

enpakwe dah bagitahu semua yang melibatkan pelepasan dalam cukai
untuk anak anak seorang rm 1k x 4 memang sya yang dapat pelepasan tu.
termasuk beli buku buku atau majalah2 

E3 ni sebenarnya  nak di peringat pada semua adalah
anda telah menjelaskan / kemaskinikan  cukai pendapatan anda?
  AWASS.............



jangan jadi macam ni nanti yo... ;p

sumber disini....







8 jeJari meNulis:

Zura said...

wow..bagus tul anak² akak,sume minat buku..hope anak² zura cmtu gak,insyallah..amin, hehee..

=sz= said...

akak tak buat online di rumah?

heee...nak tumpang verangannn jugak la kak!

eelobor said...

kita gaji ciput jer....tak kena cukai pun lagi

sheila said...

den lom submit e-filing laie... maleh eh nak buek

sayangsayangibu said...

Zura
----
diorang ni kalau dah dapat buku leka jugak, atika tu dapat apa je boleh baca dia baca.
mungkin sbb masa mengandung akk memang suka membaca terkenan dgn anak2 kot.

sayangsayangibu said...

=sz=
------
lupa paswod ;p

syok bila dapat verangan kan?

sayangsayangibu said...

eelobor
--------
akk pun ciput gak ;)

sayangsayangibu said...

nest
----
buek jgn tak buek, ado fail pun dah cukup
sok2 update yo.