Friday, March 11, 2011 By: kasihibu

PESANAN BUAT EN ARIQ……….



EnMOHAMED ARIQ BIN MOHAMAD MUNIR
nak tahu tak.........

tak pernah pernah ibu keluar pepagi morning macam tu
Semata mata nak pergi kedai kan.....


Tp…….

Awal pagi tadi

Awal pagi ye enariq…

Jam pukul 0130hrs tarikhnya 11/03/2011

Masa tu ayah sedang tidur berdengkur  nyenyak di ulit mimpi.......

Ariq menangis, mengamuk sakan sakan pun ayah boleh tidur lena lagi......


Ibu tak tahan dengar bunyi tangisan ariq

Ibu gagahkan diri

Siap siap ala kadar

Ambik kunci motor

ibu pergi kedai 24hrs yg jarak sekangkang beruk dekat rumah kita tu.....


Nasib baik lah..
Kedai 24 jam tu ada jual benda alah tu.

sumber pakcik google 


Itu pun ariq mengamuk ngamuk merajuk lagi sbb ibu lambat bagi susu

Ariq…ariq..

Bertuah anak bujang ibu nan sorang
Chinta hati ibuayah ayongkakngah dan kakak…..

Dah besar dah boleh baca ariq bacalah karenah 
dan perangai yang mencabar kesabaran ibu ni ye…

Apa pun anak anak tetap keutamaan ibu
Sayang dan kasih selalu…..

 Sekian wassalam

Ikhlas
Ibu……. xoxo

24 jeJari meNulis:

kakcik said...

Mujur juga ibu pandai bawa motor. Kalau kena kat makcik ni, kenalah kejutkan juga encik bapa yang sedang lena... :)

Yasminhamid said...

sabar je yer... saya beli banyak2 buat stok kat rumah.. hihihi..

=sz= said...

ibu naik motor sorang2 tgh2 pagi? haiyooo..
ariq oh ariq!

JunAina said...

mana ada ibu sanggup tolak permintaan ibu walaupun bersusah payah! sama kes ngan aina anak dah besar pun nak milo dalam botol...kesian punya pasal bila gi sekolah tak sarapan mama bagi juga botol tu wlaupun kadan2 ada rasa menyampah dah besar pun nak botol jugak...

Kakzakie said...

Sayangsayang ibu,

Kena keep stock. Kalau tak inilah jadinya. Betul-betul menagih kesabaran ibu wahai ariq sayang.....

Mya Elzara Batrisya said...

Ibu Mithali..... :)
Beruntung Ariq ada ibu mcm kak Eja...

zahidah said...

wahhhhhh......yerlah kak eja..kan..demi anak-anak kita sanggup korbankan apa sahaja.....inilah gunanya blog ni..nanti mrk dah bsr..mrk baca blog ni dan taulah kisah ibu dan ayah nk bsrkan anak-anak...

DrSinga said...

tiada kaitan dengan entry

pusing2 lagi tak ??!!
kalau tak ngandung.. ( tak ..kan??!!)
BP ok..
tak apa.. tak bahaya..

gi beli ubat Stugeron kat Klinik/Farmasi
3x sehari
nanti stabil balik..

alat belens kat dalam telinga kita tak stabil tu..

Hanis Azla said...

mmg ibu yg sgt baik ni.. semoga ariq menjadi anak yg mampu membahagiakan hati ibunya nnt..

sayangsayangibu said...

kakcik
------
kalau ikutkan hati nak berjalan kaki saje, tp tak berani ;)

sayangsayangibu said...

min
----
petang tu jemput diorang lupa nak bawak balik botol susu sekali

dan paling geram, rupanya ada tersorok satu dalam bilik kakak2 dia.

sayangsayangibu said...

-sz-
yup... masa nak keluar rumah tu, terfikir jugak nak berjalan kaki tp takut..

sayangsayangibu said...

junAina
-------
perangai anak anak kan? si KC kekadang nak botol jugak masa nak tidur

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ariq yang bijak dan pandai memang macam tu

sayangsayangibu said...

Kakzakie
--------
rerasa macam ada lagi stock tu, rupanya tinggal plastik je..
memang mencabar kesabaran.. tp ragam anak kan?tak sanggup nak biar dia menangis sampai tertidur

Ibu n Abah said...

sya....
akak pun pikir 18x nak keluar rumah waktu cenggitu...
salute lah kat sya....

sayangsayangibu said...

mama mya
---------
tak sanggup nak biar dia menangis sampai tertidur..

sayangsayangibu said...

eida
----
memang macam tulah
eida lagi kan atas semua hero beza tak dengan menjaga karenah balqis?

sayangsayangibu said...

doc
---
terima kasih sesangat, dah bagitahu dengan enpakwe dan beliau sangat berpuashati serta berterima kasih dgn jawapan masalah tu

sayangsayangibu said...

hanis azla
------------------
Insya'allah semoganya begitulah hendaknya

sayangsayangibu said...

brutal solo
-----------
memang anak bertuah, bila merajuk nak pujuk tulah sangat susah.

sayangsayangibu said...

akak
----
sbb dekat je kedai tu, lagipun lampu terang benderang, sbb tu sya gagahkan juga untuk dia.

kak Erna said...

sya..itulah kehidupan suami isteri..saling bantu membantu..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

singgah sekali lagi