Thursday, March 24, 2011 By: kasihibu

ORANG CINA PUN MAKAN..........

Suatu hari

sya dan enpakwe sedang tengok masak masak
 makan makan dan jalan jalan versi cina punya

pastu ada satu restoren tu cina lah kan
lokasi di batu pahat

ada demo masak masak
antara menunya

ikan masak asam
sambal udang sotong campur PETAI.......
ikan stim

sya pun cakap dengan enpakwe
syang tengok orang cina pun makan petai
sayang je tak makan
enpakwe: ermmm tak apalah
tak untung pun makan petai tu.....tak makan pun tak apa tak ada rugi rugi pun... 

tengok kan orang tak makan petai ada je jawapan dia...  ;p

25 jeJari meNulis:

al-lavendari said...

pakgah pun tak makan petai .. pakngah makan keju ! hehe

kakcik said...

Memang ramai orang Cina yang makan petai, siap buat ulam lagi. Sebab itu petai naik harga kot! :)

Hanis Azla said...

klu dah tak suka nak buat mcm mana yer..

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

cuba buka n3 ini (khasiat petai)

http://www.resepirahsiaku.com/2009/10/kesihatan-jadikan-petai-menu-harian.html

Wassalam

Amy Syaquena said...

amy suka makan petai boleh di kategorikan hantu petai tapi en.hubby tak suka..

Yasminhamid said...

saya belajar makan petai masa umur dah 20 thn.. hihihi..

Adry@Daun said...

As salam sya,
Saya ni mmg hantu petai. Jeruk petai, petai celur, petai mentah, sambal tumis petai...semua saya mkn..hehe.. Nk tau khasiat petai blh gi bc kat blog saya.

ibuintan said...

arwah abah ada cakap dulu... harga petai mahal sebab org cina dah pandai makan petai

Zaitun said...

Anak2 kak Zai semua tak makan petai.Dulu masa kecik2 diorang nak cuba tapi hubby tak bagi tulah sebabnya sampai sekarang tak pandai makan.

sayangsayangibu said...

pakngah
-------
erpp ia ke? wah pakngah makan petai cicah keju ;)

sayangsayangibu said...

kakcik
------
itulah dulu sya hairan jugak diorang ni masak apa petai tu
rupanya buat sambal jugak kan?

sayangsayangibu said...

hanis
-----
ialah, bila tak suka macam macam alasan ada, dulu sya pun tak makan petai, tp masa mengandung si KC teringin sangat nak makan jd sampai sekaranglah makan petai.

sayangsayangibu said...

atuk
----
w.salam..
tajuk tu mcm suruh makan hari2 je..
oooo... tak sanggup ;)

nanti sya klik t.kasih

sayangsayangibu said...

atuk
----
w.salam..
tajuk tu mcm suruh makan hari2 je..
oooo... tak sanggup ;)

nanti sya klik t.kasih

sayangsayangibu said...

amy
---
samalah kita... ;)

sayangsayangibu said...

min
---
sekurang kurangnya makan jugak ;)

sayangsayangibu said...

min
---
sekurang kurangnya makan jugak ;)

sayangsayangibu said...

adry
----
tp enpakwe sya tak makan petai
blog adry memang banyak ilmu khasiat alam

sayangsayangibu said...

ibuintan
---------
mungkin jugak kan kak...

sayangsayangibu said...

kak zai
-------
memang kebanyakan anak anak muda sekarang tak makan petai kot? sbb.. tak tahan bau kan?

sayangsayangibu said...

kak zai
-------
memang kebanyakan anak anak muda sekarang tak makan petai kot? sbb.. tak tahan bau kan?

sal said...

hehe....bnyk khasiat petai..tpi klu tak suka susah nak paksa ye...

Adry@Daun said...

Saya lupa nk bg satu lg cara org yg hantu petai mkn petai ni. Munkgin yg ni jrg org buat, petai bakar. Caranya, layur petai segar atas bara atau api sehingga kulitnya hmpir kehitaman.

DrSinga said...

haring toilet bila makan petai!!

ama said...

kehkeh. belacan lagi sedap.
(kot) heh