Monday, February 14, 2011 By: kasihibu

SEMANGKUK SANTAN DAN ESOK.....

Konon pagi ni nak buat nasi lemak sebagai sarapan

Sebab anak dara berdua tu tak sekolah ‘ cuti peristiwa’ sempena Maulidur Rasul esok

Jadi nya tengah hari semalam  masa sya  masak  udang campur kentang 
dah siapkan sekali santan untuk buat nasi lemak pagi ni


Tp alih alih………..

Bila tengok dalam peties, sya tengok  santan tu dah tak serupa santan
siap ada rendam sport car  sebijik

Tu tak ada keja lainlah tu, mesti enariq punya kerja

Nak marah ada, gelak pun ado…

pilihan akhir  sya bikin mee hoon untuk bersarapan

Itulah dia perangai anak anak………………..
Macam macamkan ?  ( ,”)

----------------------------------------------------------------------
Dikesempatan yang masih sempat ini
sya mengucapkan.....

Salam Mualidur Rasul buat semua

Marilah kita berselawat  ke atas Nabi junjungan kita







kredit to: roseislam18.wordpress.com



28 jeJari meNulis:

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

nasi lemak perasa sport car
he he...resepi baru drp enariq

salam Maulidul Rasul

Wassalam

JunAina said...

anak adalah ujian terhadap kedua ibu dan bapa tetapi kekadang kesabaran tu tercabar jugak dengan kerenah dia orang...

aina anak yang sulung selalu merungut mama selalu lebihkan kakak dan adik...macam mana nak jawab...selalu pujuk dia anak sulung kena ada tanggungjawab pada adik2...

Kakzakie said...

Assalamualaikum sayang Ibu,

Enariq nak sport car dia mandi susu. Makan beehon dgn sambal yg dah siap tu ok juga....

sheila said...

bulehlah jadi kuih "keta duduk beradu"

~ yus ~ said...

hehe..ada sport car dalam santan. Anak2 ni mmg macam2 perangai kan..

Hanis Azla said...

ha..ha.. mcm2 ragam anak2 ni kan.. sabar tak sabar aje kita nak handle.. takpelah, tak jadi nasi lemak, meehoon pun jadilah kan.. Salam kenal yer..

sayangsayangibu said...

atuk
------
w.salam
tak sanggup nak masak guna santan tu, yg nampak maianan, yg tak nampak tah apa tah enariq masuk dalm santan tu;p

sayangsayangibu said...

junaina
-------
ujian kesabaran kekadang tercabar jugak

hohohoh...anak sulung sekarang mudah terasa hati kan?sama si ayong
tp yg best yg sulung pun rajin membantu.

sayangsayangibu said...

kakzakie
--------
enariq mandi lulur kan kereta dia

sayangsayangibu said...

nest
----
resepi baru tu.

sayangsayangibu said...

nest
----
resepi baru tu.

sayangsayangibu said...

yus
---
banyak sangat mainan dia
kadang dalam tidur pun tangan mengenggam mainan

sayangsayangibu said...

hanis azla
----------
kekecik ni memacam ragam, dlm geram boleh senyum jugak kan?

salam kenalan juga

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

comelnya enariq.


Angah pulak letak sudu @ garfu kat dlm freezer. Biar makan tak panas kata dia.

sal said...

sabar jelah yee...huhu..
nasib baik ada alternatif lain utk sarapan pgi...slmt menyambut maulidur rasul..moga kita dapt penghayatan drpnya

OmbakBaik said...

hikhikhik..nakal enariq

ahmad humairi said...

salam maulidurasul,

perbanyakkan selawat dan salam ke atas junjungan bersar nabi muhammad saw sambil ceria melihat telatah anak-anak...

al-lavendari said...

apa salahnya sport car tu dikukus sekali ?

ibuintan said...

selamat menyambut maulidur rasul ..buat sya dan keluarga

mesti best nasi lemaknya tu!

kak Erna said...

sya.salam maulidul rasul.
bagus jugak resepi baru nasi lemak dari enariq tu kan

DrSinga said...

nasik lemak perisa tayar kereta...

Zaitun said...

Kenakalan anak kadang2 menguji kita sejauh mana kesabaran yang kita ada.

Meehoon pun sedap juga.

Temuk said...

As-Salam
Itulah rezeki/tak ada rezeki, kan? Rezekinya bihun; tak ada rezekinya nasi lemak. Pakcik memang geli hati - apalah si anak fikirkan agaknya semasa dia menenggelamkan kenderaannya ke dalam lautan santan!

sahromnasrudin said...

assalamualaikum...

sport car??? itu istilah baru ke mcm nasi lemak antarabangsa hehehehee

sayangsayangibu said...

reen
-----
memacam kan karenah anak anak ;p

sayangsayangibu said...

sal
---
terapi kesabaran tu.
stok sentiasa ada jd tak ada masalah cuma lari dari menu asal ;p

sayangsayangibu said...

OB
--
Sebahagian dari akal
memacam lagi yg dia sedang teroka.





ahmad humairi
-------------
w.salam
karenah dari anak yang sedang melangkau umur 2 tahun ;p

sayangsayangibu said...

pak ngah
--------
boleh je... tp rasa besi lah





ibuintan
--------
;p
tak sanggup nak guna santan tu tah apa lagi yg bercampur
B