Sunday, February 27, 2011 By: kasihibu

MARI BELAJAR KENAL J.A.R.I.................

KC: Ayah tengok jari kakak….

Ayah: cantik…
Mama pakai inai dekat jari kakak…

lepas tu ayah pegang tangan KC dan ajar kenal jari

Enpakwe: Ini ibu jari
KC: bukan jari ibu lah… ini jari kakak

Ayah: ialah, namanya ibu jari, yang ni jari telunjuk, 
yang ni jari Athirah, yang ni jari manis, yang ni jari kelingking….

Jumaat petang:

Ibu: Kakak meh ibu potongkan kuku

Lepas tu sambil  potong kuku ibu ajar KC kenal jari

Sampai di jari hantu, ibu kata ini jari hantu
KC:bukanlah bu.. ini jari kakak.

Enpakwe: I yang ajar jari tu jari Athirah
Ibu: mmmmmm…ok gak tu kan...
dari kita ajar jari hantu kan?

Heheheheeee……… 
bolehlah saja yo…. (,”)

11 jeJari meNulis:

al-lavendari said...

kenapa kita panggil jari hantu .. sedangkan jari tu baik ! ni kena buat penyiasatan tentang asal usulnya ni !

Nur Ede said...

Assalam sayang ibu...
Trima kasih sudi singgah ke blog akak.. akak follow juge yer... thankss....

ahmad humairi said...

potong kuku kena ikut tertibnya, baru dapat pahala.

Ibu n Abah said...

salam sya....
bagus jugak tukar mcm tu...
takder budak2 konpius...
jari hantu?..
pandai KC

Amy Syaquena said...

haah bagus jugak kan dari kita ajar jari hantu jari hantu...good idea

Zaitun said...

Mengenal jari,bagus juga jari tengah diberi nama yang empunya badan.

So Shy Lady said...

assalam kak,

hehehe lucunye KC....sbut hantu rs seram ye...! ;D

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ada-ada aje anak2 kita ni kan ?
tu yg buat tak sabar-sabar nak balik tengok diorang di rumah.

DrSinga said...

heheheee..
awak berdua telah membuatkan seorang budak pompuan konpiusss!~~~~

sayangsayangibu said...

pakngah
-------
kan... kesian jari tu, sekarang KC tak cakap nama jenis jari tu, dia jawab ini jari kakak.

sayangsayangibu said...

keppaa semua

sya sekarang sangat2 bz

sekarang kalau tanya si KC dia akan jawab semua jari kakak.. ; )